Esztergom

A világ legjobb éttermeit járja, százezrek követik az esztergomi étteremtulajdonost

Alexander the Guest néven, február végén indult a YouTube csatorna, amely a világ legexkluzívabb, 3 Michelin-csillagos éttermeibe enged betekintést és azonnal megtalálta a közönségét: az eddig megjelent 18 videó több mint 7 millió megtekintésnél jár, a csatornára több mint 130 ezren iratkoztak fel, a legfrissebb epizód pedig Esztergomot is feltette a világ gasztrotérképére.

Unikális tartalmával, professzionális minőségével azonnal közönségkedvenc lett a februárban indult Youtube-csatorna, ami egy különleges, 3 Michelin-csillagos utazásra invitálja a nézőt, aki a főszereplővel együtt élheti át a nem mindennapi kulináris élményt. A csatornát egy magyar üzletember, az esztergomi 42 Restaurant társtulajdonosa, Varga Sándor indította, aki a százezredik feliratkozó apropóján az egyik leggyakoribb kérdésre válaszolva a legfrissebb epizódban saját éttermét értékelte ugyanolyan őszinteséggel, ahogyan azt a csatorna követői tőle már megszokhatták.

Az Alexander the Guest YouTube csatorna célja, hogy bemutassa a csúcsgasztronómia világát, a csillagok mögötti elkötelezettséget, komoly munkát és nem utolsó sorban élményt, inspirációt, információt adjon a gasztronómia iránt érdeklődőknek.

“Számos olyan szakmai visszajelzés érkezett 3 Michelin-csillagos séfektől, hogy korábban még senki nem foglalkozott ilyen minőségben és mélységben a 3 Michelin-csillagos éttermek világával. A kirobbanó siker, az óriási támogatás a kommentelők részéről szintén örömteli meglepetés volt – az első epizódtól kezdve szinte egy emberként szurkolnak a csatorna sikerének, azóta pedig egy valódi közösség formálódott a projekt körül. Jó érzés, hogy megoszthatom a szenvedélyt, ami évek óta hajt” – mondta Varga Sándor hozzátéve, hogy az utóbbi két hónapban már minden étteremben felismerték Szingapúrtól kezdve, Limán át, Shanghajban, Oslóban és New York-ban is, a Daily Mail brit napilap online kiadása pedig az elsők között készített interjút vele.

A nézők között vannak, akik rendszeresen látogatják ezeket az éttermeket és inspirációt keresnek. Vannak, akik még csak most ismerkednek ezzel az érdekes világgal. Vannak laikusok, akik élményt keresnek, és szakemberek, akik számára az információ jelenti az értéket, sőt egy olyan extrém történetről is tudunk, amikor a 3 Michelin-csillagos Frantzén Shanghajban nyíló testvéréttermének megnyitása előtt befektetői prezentációhoz használták a videókat. A Michelin Guide évről évre összegyűjti a legjobb helyeket, de ilyen részletesen, ráadásul egy helyen ezelőtt még senki nem mutatta be a 3 Michelin-csillagos éttermeket.

Őszinte vélemény

A fine dining – és különösen a 3 Michelin-csillagos éttermek kapcsán az egyik leggyakoribb kérdés, hogy vajon megéri-e az árát, hiszen egy-egy látogatás nagyjából 1000 eurónál kezdődik két fő részére, ami egy jobb borpárt választva akár a többszöröse is lehet. A korábban megszokott étteremkritikákhoz képest a csatorna az egész élményt vizsgálja, hiszen a kifinomult ételek mellett a show része a fogadás, enteriőr, eszközök, kommunikáció és a ritkán elérhető bor tételek is, amelyekből a világon is csak pár darab van és máshol nem is lehetne kóstolni és a történet is – van olyan étterem, ahol külön “történetmesélő” mondja el a degusztációs menü fogásait.

“Szakmai oldalról is nagyon érdekes, hogyan áll össze egy étterem, hogy milyen audiovizuális eszközökkel, milyen stílusban, milyen kommunikációval tálalják az élményt. A top ligában sem minden tökéletes, azt gondolom, úgy lesz teljes a kép, ha a mérleg mindkét oldalát vizsgáljuk, méghozzá a vendég szemszögéből. A 3 csillagba nagyon sok minden nem fér bele, ami felett máshol szemet hunynánk” – mondja Sándor. “Természetesen mindezt a legnagyobb tisztelet és elismerés mellett tesszük megmutatva a csillagok mögötti elkötelezettséget és komoly munkát” – teszi hozzá.

Az Alexander the Guest csatorna indulása óta számos étterem hívta Sándort, aki viszont egy dologhoz ragaszkodik: minden látogatás után fizet, hiszen így maradhat hiteles az értékelés. Ezekbe az éttermekbe viszont asztalt foglalni sem egyszerű, így ebben az egyben hajlandó elfogadni a segítséget.

Válasz a leggyakoribb kérdésre: 42 Restaurant

A videók alatt lévő több ezer komment mutatja, hogy a csatorna valóban megtalálta a gasztronómiára nyitott, minőséget és különleges élményeket kereső közönséget, akik rendre visszatértek ugyanahhoz a kérdéshez: mikor következik a saját étterem? A százezredik feliratkozó apropóján ezért a héten megjelent a különleges epizód, amelyet egy nap alatt több mint 100 ezren láttak.

“Két dolgot tartottam nagyon fontosnak a 42 Restaurant epizódjával kapcsolatban: az egyik, hogy Esztergomot és Magyarország történetét is mutassuk be egy igényes közösségnek, a másik pedig, hogy hiteles maradjon a csatorna, azaz ugyanolyan őszinteséggel beszéljek az esetleges hibákról vagy fejlesztendő területekről” – árulta el Sándor. “Meggyőződésem, hogy a bátorság, a kíváncsiság, a fejlődés iránti folyamatos vágy tart frissen embert és étlapot egyaránt, ezért a tavaly kapott Michelin-csillag mellett nagyon büszke vagyok arra, hogy idén éttermünk kapta a Dining Guide Év Innovatív Konyhája különdíjat is. Ha valaki ismer minket, tudja, hogy lételemünk a folyamatos újítás.”