A hulladékgyűjtő edényekről hiányzó 2025. évi matricákat személyesen a területi szolgáltató esztergomi ügyfélszolgálatán, illetve telefonon és e-mailben lehet igényelni.
Az utóbbi hetekben több dorogi lakos panaszkodott, hogy mivel nem kapták meg a 2025. évre szóló matricát a kommunális hulladékgyűjtő edényekhez, ezért a hulladék begyűjtését végző cég egyes esetekben nem akarta elszállítani a kihelyezett edény tartalmát. A matricák pótlásával, illetve a szállítással kapcsolatban 2025. április 4-én levélben kerestük meg a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt-t, akik a mai napon (2025. április 10-én) válaszoltak.
A MOHU kommunikációs osztálya tájékoztatott, hogy a legtöbb esetben a kukaazonosító matricák a számlalevelek mellékleteként kerültek kiküldésre. Azonban vannak olyan címek, ahová ez nem érkezett meg, ott a matrica pótlása szükséges. Kiemelték, hogy a hozzájuk jelzéssel fordult ingatlan tulajdonosok esetén a területi szolgáltató már intézkedett.
Habár, több lakos jelezte, hogy a szolgáltató ilyen esetekben nem feltétlenül akarta begyűjteni a hulladékot, a MOHU a következőt írta: „A matricák átmeneti hiányától függetlenül a hulladék elszállítása folyamatos, a kollégáink a begyűjtést nem tagadják meg.” Továbbá hozzátették, hogy lakótelepek esetében, ahol közös kukák vannak kihelyezve, az ott élő, jelenleg egyéni előfizetőként nyilvántartott lakosok részére nem küldenek külön matricát, mivel a közös kukára nem szükséges minden lakótól külön jelölést felragasztani. A gyűjtést végző munkatársak számára ezen információk rendelkezésre állnak, így a közös kukák ürítése is folyamatosan, zökkenőmentesen történik.
A MOHU hozzátette azt is, hogy a területi szolgáltató – mi esetünkben az NHSZ Tatabánya Zrt. – kiemelt figyelmet fordít arra, hogy az esetlegesen felmerülő hiányosságokat mielőbb pótolja. A lakosság számára több csatorna is rendelkezésre áll a matrica pótlásának kérésére: az igény bejelenthető személyesen, telefonon vagy írásban az ügyfélszolgálat felé. Továbbá a matricák személyesen átvehetők az esztergomi ügyfélszolgálati irodában.
Hiányzó matrica postai úton történő kiküldését a 06 1/776-77-77-es telefonszámon, vagy az ugyfelszolgalat.tatabanya@nhsz.hu e-mail címen lehet igényelni, személyesen pedig az esztergomi ügyfélszolgálaton (Pór Antal tér 1.) lehet igényelni és egyben át is venni hétfőn 7 és 19, kedden 8 és 12, szerdán 12 és 16, csütörtökön pedig 8 és 12 óra között.
A területi szolgáltató egyébként egyéb ügyekkel kapcsolatban Dorogon is tart személyes ügyfélszolgálatot hétfőnként 13 és 16 óra között a polgármesteri hivatal épületében.