• Kezdőlap
  • Hírek

    Új panorámatükröket telepítenek Dorog több pontján

    2025-05-10

    Madarak és fák napjára – Klímaváltozás: a gyakori fajok sincsenek biztonságban

    2025-05-10

    A Szlovákiában megjelent afrikai sertéspestis elleni védekezésre is figyelniük kell a hazai állattartóknak

    2025-05-10

    Baleset történt Esztergomban

    2025-05-09

    A zöldség- és gyümölcskereskedőket ellenőrzik vármegyénkben

    2025-05-09
  • Települések hírei
    • Dorog
    • Esztergom
    • Esztergom-kertváros
    • Tát
    • Nyergesújfalu
    • Tokod
    • Tokodaltáró
    • Csolnok
    • Leányvár
    • Kesztölc
    • Piliscsév
  • Heti Novella
  • Mesélő tájak és formák
  • Közérdekű
Facebook Twitter Instagram
szombat, május 10
  • Impresszum
  • Médiaajánló
  • Adatvédelmi tájékoztató
Facebook YouTube
Dorogi-medence Regionális Hírportál
  • Kezdőlap
  • Hírek

    Új panorámatükröket telepítenek Dorog több pontján

    2025-05-10

    Madarak és fák napjára – Klímaváltozás: a gyakori fajok sincsenek biztonságban

    2025-05-10

    A Szlovákiában megjelent afrikai sertéspestis elleni védekezésre is figyelniük kell a hazai állattartóknak

    2025-05-10

    Baleset történt Esztergomban

    2025-05-09

    A zöldség- és gyümölcskereskedőket ellenőrzik vármegyénkben

    2025-05-09
  • Települések hírei
    • Dorog
    • Esztergom
    • Esztergom-kertváros
    • Tát
    • Nyergesújfalu
    • Tokod
    • Tokodaltáró
    • Csolnok
    • Leányvár
    • Kesztölc
    • Piliscsév
  • Heti Novella
  • Mesélő tájak és formák
  • Közérdekű
Dorogi-medence Regionális Hírportál
Ön itt van:Kezdőlap » Így változik a gyorshajtók bírságolása Magyarországon
Belföld, Gazdaság

Így változik a gyorshajtók bírságolása Magyarországon

dorogimedence.huÁltala: dorogimedence.hu2023-05-11Frissítve:2023-05-12Nincs hozzászólás3 perc olvasás
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr E-mail
Megosztás
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest E-mail

Május 1-jétől már nem vesznek figyelembe hibahatárt a gyorshajtók bírságolásánál. A rendőrség tisztázta, pontosan mi változott – írja az origo.hu

Május elsejétől a sebességellenőrzéssel érintett jármű esetében a jogilag elfogadott sebesség az, amit a hitelesített sebességmérő mért. A rendőrségnek nincs lehetősége ettől – és az egyes esetekben ezzel járó esetleges felelősségre vonástól sem – eltekinteni.

A portál azt írja, hogy az elmúlt években a rendőrség által használt eszközök oly mértékű technikai fejlődésen mentek keresztül, amely mára már nem indokolja a korábban alkalmazott „tűréshatárt” a sebességellenőrzések során. Ezt a bírói gyakorlat is egyértelműen alátámasztja. A korábbi gyakorlatot a több tíz évvel ezelőtt használt eszközök esetleges mérési pontatlanságai miatt alkalmazta a rendőrség, hiszen azok esetében – pl. kézből üzemeltetve – előfordulhatott olyan mértékű eltérés, ami ezt indokolta.

A rendőrség szerint egy technikai, a mérési eljárásban történt változásról van szó, amely a szabályosan közlekedő autósok életében nem okoz változást. Szeretnék eloszlatni a korábbi tévhiteket is: más eszközökhöz hasonlóan a sebességmérőknek sem volt soha „mérési hibahatáruk.” Ez csupán a mérésügyi hatóság által meghatározott követelmény volt.

A rendőrség szerint valóban igaz, hogy májustól akár 1 km/h mért sebességtúllépés is szankcionálható. Ha a járművezetőt sebességtúllépés miatt megállítják, az intézkedő rendőr dönti el, hogy helyszíni bírságot alkalmaz, vagy szabálysértési feljelentést tesz. Ha úgy ítéli meg, hogy a figyelmeztetés is kiváltja a járművezetőnél a kellő hatást, akkor ezt is alkalmazhatja. Az új gyakorlat bevezetését türelmi időszak követi, amelynek során a rendőrök elsősorban figyelmeztetni fogják a megállított autósokat.

Ha a sebeségtúllépés mértéke akkora, hogy közigazgatási eljárás indítása szükséges (ez 50 km/h sebességhatárig 10 km/h-t, 100 km/h sebességhatárig 15 km/h-t jelent, 100 fölött pedig 20 km/h-t), akkor – ahogyan az eddig is volt – nincs mérlegelési lehetőség a szankciók kapcsán. Ekkor a jogszabályban meghatározott mértékű bírságot kell kiszabni.

Két egyszerű példa:

  • Valakit lakott területen belül 52 km/h-s sebességgel bemérnek. Május elseje előtt az 52 km/h mért értékből levonták a 3 km/h hibahatárt, így a kapott 49 km/h megállapított sebesség alapján nem követett el szabálysértést a járművezető. Ma – ennél a példánál maradva – a mért sebességen nem változtatnak, ezért a járművezetővel szemben szabálysértés miatt intézked(het)nek.
  • Valaki autópályán 130 km/h-s megengedett sebességnél 151 km/h-val fut bele a traffipaxba. A 151 km/h sebességből május előtt levontak három százalékot, igy a megállapított sebesség 146,5 km/h lett. Ez a túllépés (ha nem történt megállítás) korábban nem volt szankcionálható. Májustól viszont a 151 km/h sebességet nem csökkentik, így ez a gyorshajtás már az objektív felelősség alapján bírságolandó (30 ezer forinttal).

Fontos, hogy a május elseje előtti jogsértéseknél a korábbi gyakorlat szerint kell eljárni, senkit sem érhet emiatt hátrány. A rendőrség szerint a járművek sebességmérője nem csal. Ha mégis van minimális eltérés, az mindig „felfelé” tapasztalható, vagyis kicsivel többet mutat az óra, mint a valós sebesség.

Forrás: origo.hu

Share this:

  • Click to share on Facebook (Opens in new window) Facebook
  • Click to share on X (Opens in new window) X
  • Click to email a link to a friend (Opens in new window) Email
  • Click to print (Opens in new window) Print

Kapcsolódó bejegyzések

featured rendőrségi hírek sebességmérés traffipax
Megosztás. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr E-mail
Előző cikkProstituáltaknak adott ki szobákat Esztergomban
Következő cikk A maival együtt legyen minden nap a közlekedési kultúra napja!
dorogimedence.hu

Kapcsolódó bejegyzések

Új panorámatükröket telepítenek Dorog több pontján

2025-05-10

Madarak és fák napjára – Klímaváltozás: a gyakori fajok sincsenek biztonságban

2025-05-10

A Szlovákiában megjelent afrikai sertéspestis elleni védekezésre is figyelniük kell a hazai állattartóknak

2025-05-10

A hozzászólások le vannak zárva.

Szent György Vívó Egyesület
Plazma Állomás Esztergom
Richter Gedeon Nyrt.
Styevola és Fia Kft.
Copyright © 2025. Designed by ThemeSphere.
  • Dorogi-medencéről
  • Kezdőlap
  • Impresszum
  • Médiaajánló
  • Adatvédelmi tájékoztató

Írja be a keresendő szót és nyomja meg az Enter billentyűt. Mégsem: Esc.

Kedves Felhasználó! Tájékoztatjuk, hogy a hírportál felhasználói élményének fokozása érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával Ön a tájékoztatásunkat, illetve az adatvédelmi tájékoztatónkat tudomásul veszi.Elfogadom Elutasítom Bővebben
Adatvédelmi tájékoztató

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT