Facebook Twitter Instagram
    péntek, december 5
    • Impresszum
    • Médiaajánló
    • Adatvédelmi tájékoztató
    Facebook YouTube
    Dorogi-medence Regionális Hírportál
    • Kezdőlap
    • Hírek

      Vízhiány várható kedden Esztergom-Kertvárosban

      2025-12-04

      Új háziorvos kezdi meg munkáját Dorogon

      2025-12-04

      Több mint 117 millió forintos fejlesztés indul az SNI-ellátás erősítésére az Esztergomi Tankerületben

      2025-12-04

      V4-csúcs Esztergomban: a versenyképesség, az energia és a biztonság volt a középpontban

      2025-12-04

      A kecskefűz lett az Év fája 2026-ban

      2025-12-04
    • Települések hírei
      • Dorog
      • Esztergom
      • Esztergom-kertváros
      • Tát
      • Nyergesújfalu
      • Tokod
      • Tokodaltáró
      • Csolnok
      • Leányvár
      • Kesztölc
      • Piliscsév
    • Heti Novella
    • Mesélő tájak és formák
    • Közérdekű
    Dorogi-medence Regionális Hírportál
    Ön itt van:Kezdőlap » Elvira megszólal
    Belföld, Gazdaság

    Elvira megszólal

    dorogimedence.huÁltala: dorogimedence.hu2023-02-01Nincs hozzászólás3 perc olvasás
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr E-mail
    Megosztás
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest E-mail

    Lényegesen gyorsul az utasok kiszolgálása a MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálatán: teljesen magyar fejlesztésű robotasszisztenssel újul meg az Elvira menetrendi szolgáltatás.

    Egyszerre akár tíz érdeklődő kiszolgálására alkalmas robotasszisztenssel újul meg a vasúttársaság telefonos ügyfélszolgálata, a MÁVDIREKT.  A tapasztalatok alapján az ügyfelek a leggyakrabban egyszerű menetrendi információk miatt érdeklődnek. Ezeket az igényeket a magyar nyelvre létrehozott új robotasszisztens, Elvira magas minőségben képes kiszolgálni. A fejlesztésnek köszönhetően az élőhangos operátorok munkájában energia és idő szabadul fel az összetettebb utastájékoztatási kérdések kezelésére. A robotasszisztens mesterséges intelligencia alkalmazásával, irányított párbeszéd mentén, egy önkiszolgáló rendszerbe ágyazva gyors válaszokat képes adni a belföldi vasúti menetrendi kérdésekre. Ehhez az utazásra vonatkozóan célzott kérdéseket (Honnan? Hová? Mikor?) tesz fel az érdeklődőknek, majd a több milliónyi közlekedési adatból az utazási igényeknek leginkább megfelelő menetrendet ismerteti.

    A robotasszisztensnek köszönhetően a beérkező hívás során, az ügyfélszolgálatokon az operátor kapcsolásáig megszokott várakozási idő megszűnik. Az esetleges vészhelyzeti hívásokat a rendszer azonosítja és azonnal, elsőbbséggel emberi kezelőhöz továbbítja. A gyors menetrendi tájékoztatás folyamatában elengedhetetlen az állomásnevek pontos beazonosítása, ezért Elvira a Magyarországon jelenleg üzemelő 1268 állomás nevét ragozott, vagy töredékszavakkal és szinonimákkal, több mint 58 ezer formában érti meg.  (Ilyen például a Köki=Kőbánya-Kispest, Fehérvár=Székesfehérvár.) Az utazásra használt menetjegyek áráról is egyszerűen kérhető tájékoztatás, amihez az utazási kedvezmények beazonosítása szükséges. A 62 különböző elnevezéssel azonosítható kedvezménytípust 1620 szinonimával, ragozott alakkal kezeli a rendszer.

    A rendszer a karácsony óta tartó tesztüzem során eddig közel 12 000 telefonálót szolgált ki. Az utasok visszajelzései alapján a modern megoldásnak köszönhetően várakozási idő nélkül sikerül információt szerezni a menetrendre és árakra vonatkozóan, továbbá a robotasszisztens azt is jól ismeri fel, ha valamely kérdésben élő ügyintéző bevonása szükséges.

    A MÁV utasai számára bevezetett újdonság az első olyan magyar nyelvű robotasszisztens, amely a hazai innovációs fejlesztések eredményeiből jött létre. „Büszkék vagyunk rá, hogy a hang alapú virtuális asszisztensek terén mi alkothattuk meg az első olyan rendszert, amely teljes egészében magyar technológiákra, magyar komponensekre épül” – mondta el Körmendi György, a Clementine ügyvezető igazgatója. A rendszer a Cisco megoldáscsomagját alkalmazó NTT fővállalkozásában és a Clementine szakmai vezetésével valósult meg. A más vasúttársaságnál még nem alkalmazott fejlesztés egyik pillérét ugyanaz a Text-to-Speech (TTS) beszédszintézis technológia képezi, amellyel az állomási, fedélzeti hangosbemondási üzenetek is létrehozhatók, és az elmúlt évek fejlesztései révén ezeket már egyre több állomáson, vonaton hallhatják az utasok. Gépi tanuló algoritmusok teszik lehetővé, hogy a robotasszisztens megértse, feldolgozza a szóban elhangzó kéréseket és pontos válaszokat adjon a vonatok menetrendjéről, a jegyárakról. A további, folyamatos fejlesztés érdekében a rendszer minden hívást kiértékel, és azonosítja az esetleges problémás hívásokat.

    Elvirával történő beszélgetéshez az éjjel-nappal elérhető MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálatot a +36 1 3 49 49 49 -es, vagy Telekom hálózatból a +36 30 499 4999-es, Yettel hálózatból a +36 20 499 4999-es, Vodafone hálózatból pedig a +36 70 499 4999-es telefonszámon szükséges hívni.

    Forrás: MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság

    Elvira máv menetrend vasút vonat
    Megosztás. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr E-mail
    Előző cikkRengetegen látogattak ki a Falusi Disznótorra
    Következő cikk Százezerre büntették az ittas vezetőt
    dorogimedence.hu

    Kapcsolódó bejegyzések

    Vízhiány várható kedden Esztergom-Kertvárosban

    2025-12-04

    Új háziorvos kezdi meg munkáját Dorogon

    2025-12-04

    Több mint 117 millió forintos fejlesztés indul az SNI-ellátás erősítésére az Esztergomi Tankerületben

    2025-12-04

    A hozzászólások le vannak zárva.

    Richter Gedeon Nyrt.
    Styevola és Fia Kft.
    Copyright © 2025. Designed by ThemeSphere.
    • Dorogi-medencéről
    • Kezdőlap
    • Impresszum
    • Médiaajánló
    • Adatvédelmi tájékoztató

    Írja be a keresendő szót és nyomja meg az Enter billentyűt. Mégsem: Esc.

    Kedves Felhasználó! Tájékoztatjuk, hogy a hírportál felhasználói élményének fokozása érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával Ön a tájékoztatásunkat, illetve az adatvédelmi tájékoztatónkat tudomásul veszi.Elfogadom Elutasítom Bővebben
    Adatvédelmi tájékoztató

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Non-necessary
    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
    SAVE & ACCEPT