Az elmúlt 2,5 év különleges megpróbáltatások elé állította a vállalkozásokat és nem lehet tudni mi vár még ránk. 2020-ban a COVID húzta keresztbe sok vállalkozó számításait, majd jött az óriási infláció, a háború és ismét egy különleges, eddig ismeretlen helyzet küszöbén állunk. Nagyon úgy tűnik, hogy a gazdasági válság kopogtat az ajtónkon, így jobb elébe menni a dolgoknak, mint azután kapkodni, hogy a probléma már begyűrűzött.
Minden vállalkozó tervez, gondolkodik, sokan inkább behúzzák a kéziféket és kivárnak, azonban proaktívnak lenni mindig kifizetődő hosszú távon. De mit is tehetsz, hogyan készülhetsz fel egy esetleges válságra?
1. Csak pánikmentesen!
A jó ötletek sosem szorongva születnek, így elsősorban a legfontosabb, hogy maradj higgadt, bármennyire is nehéz. Ahhoz, hogy alkoss, tiszta fejre van szükség, hiszen a jobbnál jobb ötletek csak így jönnek! Ha közvetlenül ügyfelekkel dolgozol a higgadtság kiemelten fontos, hiszen egyáltalán nem mindegy mit sugárzol feléjük!
2. Marketing stratégia áttervezése
Ebben a helyzetben még fontosabb, hogy megfelelően jelen legyél az online térben, mint valaha. Ha eddig csak a klasszikus marketing eszközökhöz nyúltál, mint például a Facebook hirdetések, érdemes bővítened a látókörödet. A Facebook hirdetések is célt tudnak érni, ha jól vannak targetálva, azonban egy szakember által összeállított SEO stratégia csodákra képes a vállalkozásodban. Egy szakmailag jól elkészített havidíjas keresőoptimalizálás segítségével a hirdetéseket is lekörözheted. A jó helyezéssel elnyered ügyfeleid bizalmát, a top 10 találatban lenni ugyanis igazi presztízs értékkel bír.
3. Növeld a hatékonyságodat!
Vizsgáld felül a vállalkozásodat, hogy mi az a feladatkör, amit mindenképp ki kell szervezned, és mi az, ami jobb ha a te kezedben marad. Egy webshop esetében nézd meg azt is, hogy elég jó-e a helyezésed a Google találati listáján, mekkora a kosárelhagyási rátád, illetve, hogy valóban kihasználod-e az összes rendelkezésedre álló eszközt? A felesleges dolgoktól szabadulj meg!
4. Tervezz hosszútávra
Az ilyen helyzetekben ne a gyors kampányokat helyezd előtérbe! Lehetséges, hogy a havidíjas keresőoptimalizálás gyümölcse lassan érik be, de hosszútávon a kiemelkedő Google helyezéssel sokkal több oldallátogatóra tehetsz szert, mint egy ad-hoc jellegű Facebook Ads kampánnyal.
5. A cél mindig elöl van
Tekints a jövőbe pozitívan, egy optimista világszemlélettel mindig könnyebb átvészelni a nehézségeket! Figyelj a konkurenciáidra, elemezd a piaci helyzetet, hogy mindig egy lépéssel a versenytársak előtt jáhass!