Azt már korábbi cikkünkben körbejártuk, hogy miért fontos a honlap egy vállalkozás életében. Viszont arról még keveset esett szó, hogyan terelhetünk erre potenciális érdeklődőket, forgalmat.
Az egyik leghatékonyabb online marketing stratégia a keresőoptimalizálás, azaz a SEO. A segítségével organikus, tehát „ingyenes” látogatókat irányíthatunk a honlapunkra a keresők találati listájáról. Az ilyen kattintások pedig nagyobb tudatosságot feltételeznek, ezáltal pedig magasabb konverziós arányt érhetünk el.
A legcélszerűbb, ha már úgy indulunk neki a weboldalunk készíttetésének, hogy a keresőmotorokat is szem előtt tartjuk. Ezalatt elsősorban a tudatos és átgondolt oldalstruktúrát, a technikai beállításokat, valamint a kulcszóalapú tartalmat értjük. Elsőre talán bonyolultnak tűnhet a művelet, azonban egy SEO tanácsadás után világossá válhat a folyamat, illetve akár magunk is kidolgozhatjuk a keresőoptimalizálási stratégia ezen részét.
Elsődleges, hogy már a kezdetektől fogva SEO szemszögből tekintsünk a honlapunkra. Persze előfordulhat, hogy csak később kapcsolunk, és utólag kell mindent rendbe raknunk a weboldalon. Egy hozzáértő által végzett SEO audit pontosan ezt a célt szolgálja. Az oldal szakszerű elemzése és kiértékelése feltárja a website SEO hiányosságait. Ezek után már csak pótolnunk és haladunk kell, hogy utolérjük magunkat a keresőoptimalizálás terén.
A találati listákat célzó marketing alapvetőn három jól elkülöníthető részből áll. A technikai, az tartalmi (on-page) és a hivatkozottság (off-page). Ha ezeket a pilléreket megfelelően erősítjük, és használható stratégiával rendelkezünk, akkor kitartó munkával, de belátható időn belül a keresési találatok tetején tudhatjuk az oldalunkat. Ugyanakkor ne számítsunk egyszerű feladatra, és a konkurenciával is számolnunk kell. Célszerűbb lehet kiszervezni a munkát, hogy egy tényleg működő és pénzt termelő honlapunk legyen.