Magyarországon a logisztikai vállalkozások jelentős része napjainkban már egyre több gondot fordít a környezetvédelemre. A törekvés egyik ékes példája a több évtizedes tapasztalattal rendelkező, piacvezető csomagolásgyártó, a Schoeller Allibert vállalata is.
Lássuk, esetükben milyen előnyei vannak a helyes környezeti vállalatirányítás és szabályozás bevezetésének!
Amennyiben a vállalatok betartják ez energiahatékonyságra és hulladékcsökkentésre vonatkozó rendelkezéseket, piacképesebb lesz a termék, valamint költségmegtakarítás érhető el. A hulladékok mennyiségének legkisebbre csökkentésével a gyártók évente csaknem 4,4 milliárd eurót takaríthatnak meg működésük során. Ezen törekvésekre irányuló befektetések átlagosan mindössze egy éven belül megtérülnek.
Tekintsük meg például a Schoeller Allibert innovatív FLC – összecsukható és nagyméretű – konténerek sorozatának csúcstermékének, a Magnum Optimumnak a használatából fakadó előnyöket. A konténer 71%-os összehajthatósággal rendelkezik, amelynek köszönhetően egy mega félpótkocsira 99 darabot is fel tudunk akár állítani. Ennek köszönhetően 363 üres konténer fér el a járművön visszaszállításkor, így negyedével csökkennek az oda-visszautakkal járó környezeti és pénzügyi kiadások.
Azokban az országokban, ahol szigorúbb környezetvédelmi határértékeket vezettek be, több a piacvezető vállalat, valamint javult a gazdasági teljesítmény is. A környezetet óvó termékek és szolgáltatások világpiacának értéke ennek köszönhetően emelkedik. Nem mellesleg pedig innovációra ösztönzik azon vállalatokat és vásárlóit, amelyek környezetvédelmi megoldásokat forgalmaznak.
A Schoeller Allibert már a kezdetektől kiemelt figyelmet fordít az újrahasznosításra. Ennek érdekében egységes alapanyagokat használnak fel tárolóikhoz és konténereikhez. Mind a PP, mind a HDPE hatékonyan feldolgozható, valamint tartósak, strapabíróak és könnyen tisztántarthatók. Amikor feldolgozzák a használt termékeket, a fröccsöntés technológiáját alkalmazva a kapott regranulátumból új raklapot, dobozt vagy vödröt állítanak elő. Ráadásul a fröccsöntés folyamatához nem szükséges vizet használni, amely megint előnyös környezetvédelem szempontjából.
Az adatok világosan igazolják, hogy a környezetvédelmi intézkedések miatt keletkezett vállalati költségek jelentős mértékben csökkenthetők – vagy akár megszüntethetők – innovációval. Nem is beszélve egyéb hasznairól a vállalati működés tekintetében, például a technológiai újításokban rejlő lehetőségek, és az erőforrások hatékonyabb felhasználása.
A Schoeller Allibertnek 50 év munkája van abban, hogy könnyen és költséghatékonyan tudja újrahasznosítani tárolóit. Az általuk gyártott IBC tartályok, FLC konténerek, raklapok, M30-as, euro és egymásba rakható ládák vagy italos rekeszek kiemelkedő minőségű PP vagy HDPE műanyagból készültek. Jelentős kutatásfejlesztésüknek köszönhetően elkísérhetik termékeik útját a kezdetektől a végéig, így kiküszöbölhetik, hogy még több műanyaghulladékot termeljen a vállalat.
A környezeti vállalatirányítás bevezetése bizonyítottan semleges, vagy enyhén kedvezően hat a munkaerőpiacra. A környezetbarát termékeket és szolgáltatásokat biztosító vállalkozások ennek kétségtelen haszonélvezői, ami megmutatkozik a foglalkoztatottak számában is. Így a munkanélküliség mértéke is csökken. A haszonélvezője még a szigorúbb környezetvédelmi szabályozásoknak a turizmus és a szabadidő ágazat is, mivel szolgáltatásaik köre vonzó környezetet igényel.
Az alkalmazottak bevonása, illetve a szervezeti kultúra kialakítása a Schoeller Allibert egy másik dimenziója, amely hozzájárul a környezet védelméhez. A zabrze-i gyáregységben például a bevezetett újítások hozzájárulnak a villamosenergia csökkentéséhez, a szelektív hulladékgyűjtés fejlesztéséhez, a saját hulladékanyagok hasznosításához, valamint a regranulátum használatának növekedéséhez.
A vállalatok versenyképességének egyik fontos tényezője a környezetvédelemhez való hozzáállásuk. Azok a cégek, amelyek figyelnek, hogy minél kisebb ökológiai lábnyomot hagyjanak maguk után, nem is olyan sok időn belül megerősíthetik pozíciójukat versenytársaiknál. Ezzel pedig hozzájárulnak ahhoz is, hogy terjesszék a környezettudatosság fontosságát vállalati körökben.