Intermodális csomópont és parkoló is épül, a szentendrei HÉV-et pedig részben a föld alá süllyesztik és metróvá alakítják, mindemellett az esztergomi vasútvonalról átszállási lehetőséget alakítanak ki.
Minőségi előrelépést jelentenek majd az északnyugat-budapestiek és az agglomerációban élők életében azok a hosszútávú közlekedésifejlesztési projektek, melyek a Fővárosi Közgyűlés által elfogadott 2030-ig megvalósuló Budapesti Mobilitási Tervben szerepelnek. A nemrég elfogadott csomag – melyről az óbuda.hu közölt részleteket – megvalósulásával teljesen új lehetőségeket nyithat a környékbeliek életében.
1-es villamos: A tervek szerint 2021 és 2025 között meghosszabbítják az 1-es villamost (melynek múlt héten adták át a Kelenföldi pályaudvarig nyúló új déli szakaszát): a Bécsi úton a Vörösvári út és az Aranyvölgy között, ahol az esztergomi vasútra lehet majd átszállni. Itt intermodális csomópont és P+R parkoló is épül majd az terv szerint, melyhez az 1-es villamos mellett a 17-es, 19-es, és 41-es járatok is közvetlen kapcsolatot kapnak majd.
Szentendrei HÉV: A Batthyány tér és Szentendre között járó H5-ös HÉV-et a budai belváros és Békásmegyer közti szakaszát hosszú távon metróvá alakítják – mivel Óbuda közlekedését kettészeli négy szintbeli kereszteződéssel a járat, azt a föld alá süllyesztik. A Fővárosi Közgyűlés kezdeményezi a kormánynál az fejlesztéshez kapcsolódó határozatok módosítását, hogy a fejlesztés a következő évtizedben megvalósulhasson. A járat a fejlesztéseket megelőlegezve szeptember 1-jétől az M5-ös metró nevet viseli majd.
Pacsirtamező utcai villamos: A szintén óbudai Pacsirtamező utcában egészen 1981-ig járt villamos, amit ezt követően felszámoltak, így jelenleg buszokkal lehet elérni a belső-óbudai térséget. A tervek szerint a vonalat nem csupán visszaállítanák, hanem integrálnák is a budai hálózatba, amivel nagyságrendileg javulhatna a városrész közlekedése.
Forrás: Magyar Építők (magyarepitok.hu)
Fotó: BKK