A határmenti térségben az országos átlagnál jobban csökkent a regisztrált munkakeresők száma: a munkanélküliségi ráta 2017 végén csupán 3,2 százalék volt – számoltak be a Rádió Orienten az Esztergomi Járási Hivatal vezetői, akik felhívták a figyelmet arra is, hogy még idén megtörténik a nyergesújfalui okmányiroda kormányablakká alakítása.
A 2017. decemberi adatok szerint Komárom-Esztergom megye munkanélküliségi rátája alig 3,3 százalék, ami az országos rangsorban az előkelő harmadik helyet jelenti. Az Esztergomi járás ebben a tekintetben még jobb helyzetben van, hiszen a regisztrált munkanélküliek aránya alig 3,2 százalékos – ismertették a kedvező eredményeket az Esztergomi Járási Hivatal munkatársai, Horváth-Szeder Gábor hivatalvezető és Tóth Gábor hivatalvezető-helyettes.
A munkaerőpiaci jó adatok a hivatal munkáját is dicsérik, a Foglalkoztatási osztály munkatársai sokat dolgoznak azért, hogy minél többen találjanak alkalmazásra az elsődleges munkaerő-piacon. Jelenleg is négy munkaerőpiaci program segít az álláskeresőknek és a munkaadóknak – közölte Horváth-Szeder Gábor hangsúlyozva, a munkát keresők lehetőségeit elsősorban oktatással és átképzéssel igyekeznek segíteni. A szakember kiemelte a „Nők családban és a munkahelyen” projektet, melyre a gyesen és a gyeden lévő anyukák jelentkezését is várják.
A szakember beszélt arról is, hogy 2017-ben a fogyasztóvédelmi feladatok ellátására 2 fő státuszt kapott a járási hivatal, és mindkét helyre könnyen találtak munkatársat. Betanításukhoz nagy segítséget kaptak a kormányhivataltól. Többek között árfeltüntetést, fogyasztói panaszokat, valamint a fiatalkorúak alkohol- és dohánytermékkel való kiszolgálását ellenőrzik. Ez utóbbi területen kiemelte: a nemzeti dohányboltok tekintetében pozitívak a tapasztalatok.
Családtámogatási hatáskörök 4 fő státusszal 2017. július elsejétől kerültek hozzájuk, ide nehezebben találtak alkalmas munkatársakat – tette hozzá. Családi pótlék, anyasági ellátás, gyermekgondozási segély és a gyermeknevelési támogatás tartozik hozzájuk, melyekkel kapcsolatban eddig Tatabányára kellett elutazni az ügyfeleknek, így ezek helyben intézése nagy segítség számukra.
Tóth Gábor hivatalvezető-helyettes felidézte, hogy korábban megyei szinten a kormányablakok és okmányirodák hatékonyabb működéséért és az ügyintézés egységesítéséért megyei szintű almunkacsoportot hozott létre a kormányhivatal, melynek irányítását ő látja el – tette hozzá a szakember.
Járásukban jelenleg két kormányablak működik: Esztergomban és Dorogon, Nyergesújfalun pedig okmányiroda üzemel. Ezt
2018 folyamán átalakítják, az év végére tehát már kormányablaki szolgáltatásban részesülhetnek ezen térség lakói is.
Tóth Gábor kitért arra, hogy kormányrendelet értelmében február végéig adhatják be ‒ az ország bármelyik kormányablakában, személyesen ‒ kárrendezés iránti kérelmüket a Czeglédy-ügy károsultjai, akik 2017. május 1. és június 30. között a Human Operator Zrt. közreműködésével végeztek munkát, de fizetésüket nem kapták meg. A szakember felhívta a figyelmet arra is, hogy a február 28-i határidő jogvesztő hatályú.
Forrás: OrientPress Hírügynökség