Kategóriák: EsztergomHírek

A munkaerő-elvándorlás keseríti meg a Suzuki életét is

Nem vonzó a több műszakos beosz­tási rend, hatalmas a munkaerő-elvándorlás mértéke a betanított munkások körében. Az esztergomi Suzukinál az éves fluktuáció meghaladja a 30 százalékot – írja a Világgazdaság.

Óriási a fluktuáció a magyarországi munkaerőpiacon. Ottó Csaba, a Man at Work Kft. ügyvezetője a Világgazdaságnak elmondta: tapasztalatuk szerint az észak-dunántúli autóipari segédmunkára szegődött betanított munkavállalók hetven százaléka a 61. napon már nem ott dolgozik, ahová bő két hónapja felvették, és ez kihat az érintett cégek tevékenységére is. A kékgalléros, azaz a fizikai dolgozók hiányát és elvándorlását az is jól szemlélteti, hogy egy dunántúli öntödében egy adott napon felvett 120 dolgozóból néhány hónap múlva már csak hárman voltak. A nettó 140 ezer forintos kereset először csábító volt, de a sötét, poros helyiségben végzendő munka már nem.

A munkaerő-kölcsönző cég vezetője szerint a fluktuáció megállítására a béremelés mellett megoldás lehet a középvezetői kompetenciafejlesztés, a munkavállaló-barát foglalkoztatás, a céges buszjáratok, az országon belüli mobilitás erősítése, akár elszállásolással. Kiút továbbá az ukrajnai és a szerbiai munkavállalók alkalmazása, hiszen a magyarországi bérszínvonal csaknem két és félszerese az ukrajnainak, és a harmadával haladja meg a szerbiait.

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének társelnöke, Tardos János a Világgazdaságnak jelezte: a hazai munkavállalók átlagosan tízévente váltanak munkahelyet. A cégek leépítik az adminisztrációt, és egyre inkább munkaerő-közvetítő, -kölcsönző cégeket bíznak meg munkaerő-toborzással. Az esztergomi Suzukinál, amely igyekszik megtartani a dolgozókat, a betanított munkások fluktuációja évente nagyobb 30 százaléknál.

Forrás: vg.hu
Fotó: nol.hu

Megosztás