Lakossági fórumot tartottak Piliscsabán az M0 bővítésével kapcsolatban. A pilisvörösvári és a piliscsabai polgármester korábban az M10-es út meghosszabbítását javasolta.
A fórumon Takács Miklós, a Főmterv vezető tervezője bemutatta azokat a számítási modelleket, melyek azt mutatják, hogy 2031-ig hogyan változik a forgalom térségünkben. Az M0 északi szárnyának megépítésének Kesztölc térségére közvetlenül nem lesz forgalomnövelő hatása. Gromon István, Pilisvörösvár polgármestere azt kérte a tervezőktől, hogy állítsanak össze egy olyan hatástanulmányt, ami mutatja, hogy milyen forgalmi következményekkel járhatnak a térségünkbe tervezett utak.
Gromon István korábban azt javasolta, hogy a körgyűrű bővítésével együtt az M10-es utat is építsék meg, hogy elvezessék a forgalmat a lakott területek mellett. Most, a fórumon módosította javaslatát, azt vetette fel, hogy az M10-es első, Vörösvárig tartó szakaszát építsék meg, a folytatást Kesztölc irányába később építsék meg.
Az M10-es Kesztölc-Vörösvár közötti szakasza természetvédelmi területen halad át, ezért a nyomvonalat csak alagúton keresztül lehet elvezetni, ami jelentősen megdrágítaná az építkezést. A térség polgármestereinek álláspontját későbbi megbeszélésen hangolják össze.
Takács Miklós, a Főmterv vezetője Nyírő András kérdésére elmondta, hogy, hogy ha az M10-es megépülne, akkor a 117-es forgalma ebbe az irányba csatlakozna be. Az M10-es kesztölci szakasza külterületen haladna, belterületen ez forgalmi változást nem jelentene. Kiemelte, hogy számításaik szerint a biztosan megépülő M0 északi szárnya önmagában nem jelentene forgalomnövekedést Kesztölc térségében.
Forrás: kesztolc.hu
Fotó: Somorján Edit