November 21-én került sor az Pázmány Péter Katolikus Egyetem (PPKE) Bölcsészet- és Társadalomtudományi Karának Vitéz János Tanárképző Központ szervezésében a Változások a Pedagógiában és a Gyógypedagógiában konferencia elnevezésű tudományos fórum, amely a pedagógia és gyógypedagógia aktuális irányait, kihívásait és új lehetőségeit vizsgálta.
A konferencia célja az volt, hogy elméleti és gyakorlati szempontból egyaránt bemutassa az óvodai-, tanítói-, tanári- és gyógypedagógus-képzés, valamint az inkluzív oktatás és tanítás-tanulás módszertanának legújabb trendjeit. Arra is fókuszált, hogyan alkalmazkodhatnak a pedagógusok egy változó társadalmi és oktatási környezethez.
A konferencia – mint rendszeres esemény – hozzájárul ahhoz, hogy az érintett szakemberek: felsőoktatási oktatók, óvodapedagógusok, tanítók, tanárok és gyógypedagógusok – együtt gondolkozzanak az oktatás jövőjéről, tapasztalatokat osszanak meg, és közösen keressenek válaszokat az oktatás előtt álló kihívásokra.
A nap programja délelőtt plenáris előadással indult, majd közös ebéd után délután szekció-ülések következtek. A szekciók lefedték az óvodapedagógus-, tanító-, tanár- és gyógypedagógus-képzést, az inkluzív nevelést, illetve a tanítás- és tanulásmódszertant.
A résztvevők köre széles volt: nemcsak felsőoktatási oktatók, hanem gyakorló pedagógusok, óvodai dolgozók és gyógypedagógusok is jelen voltak — így a konferencia jó lehetőséget kínált arra, hogy az elmélet és a gyakorlat közelítsen egymáshoz.
Tekintve az eddigi helyi oktatási- és közösségi elköteleződéseid — hogy fontosnak tartod az inkluzív nevelést, a közösségi felelősségvállalást és a korszerű pedagógiai szemléletet — a konferencia eredményei hosszú távon inspirációt jelenthetnek: az oktatási gyakorlat és szemlélet frissítésére, új módszerek beemelésére, és az iskolai közösségek fejlesztésére.
Fontos, hogy az effajta szakmai fórumok visszavezethetők legyenek helyi szintre — így a dorogi, környékbeli óvodák és iskolák számára is érték lehet a tapasztalatcsere, a képzés, a továbbképzés lehetősége, és hogy részei legyenek egy szélesebb pedagógiai diskurzusnak.
Borítókép, forrás: btk.ppke.hu