Esztergom

A környezetvédelem jegyében alakította át hajtásláncait a Magyar Suzuki

Az esztergomi gyártású Suzuki Vitara és S-Cross modellek megújult hajtáslánccal kerülnek forgalomba: a gyengébb teljesítmény ellenére takarékosabb és környezetbarátabb motorral folytatják pályafutásukat. A Magyar Suzuki Zrt. szerint a változtatás összhangban van az uniós környezetvédelmi elvárásokkal, miközben a modellek dinamizmusa nem csorbul.

Gyengébb motor, erősebb környezeti üzenet

A hvg.hu információi szerint a Suzuki esztergomi gyárában gyártott Vitara és S-Cross modellek ezentúl nem kapják meg a korábban használt 1,5 literes, 116 lóerős szívó benzinmotort. A jövőben kizárólag az 1,4 literes turbós, lágyhibrid hajtáslánccal szerelik a modelleket – viszont módosított teljesítménnyel.

A 129 lóerős változat helyett 110 lóerős teljesítménnyel forgalmazzák majd az új változatokat. Fontos azonban, hogy a 235 newtonméteres forgatónyomaték nem változik, így az autó vezethetősége és hétköznapi dinamizmusa megmarad.

A Suzuki is reagált

Az ügyben megkerestük a Magyar Suzukit is, akik válaszukban kifejtették, hogy a változás hátterében az Európai Unió emissziós elvárásainak való megfelelés áll. A gyártó célja az volt, hogy gazdaságosabb, alacsonyabb károsanyag-kibocsátású modelleket kínáljon, és ezt a teljesítmény csökkentésével, de a nyomaték megtartásával és a motorkarakterisztika optimalizálásával sikerült is elérni.

A megújult 1,4-es BoosterJet motor 48 voltos lágyhibrid rendszerrel működik, és ismét elérhető lesz 6 sebességes bolygóműves automata váltóval, illetve kézi váltóval is.

Milyen árakon érkeznek az új modellek?

A frissített hajtáslánccal szerelt Vitara GL kézi váltóval 8,14 millió forintos kedvezményes áron indul, míg a GL+ automata változat ára 9,19 millió forint. A kissé nagyobb S-Cross ugyanezen felszereltséggel 8,6 és 9,65 millió forint körüli áron lesz elérhető.

A változtatásokat tehát nem pusztán költségoptimalizálási szempontok indokolják, hanem a fenntarthatóság iránti elkötelezettség is. A Suzuki továbbra is kulcsszereplő marad a magyar autópiacon, miközben a nemzetközi környezetvédelmi trendekhez is igazodik.

Forrás: autopro.hu / hvg.hu

Megosztás