Hírek

Nem csökkent a fogyasztóvédelmi tanácsadás iránti igény

A vármegyénkből kezdeményezett fogyasztói jogviták száma 2024-ben a régiós átszervezés ellenére alig csökkent. A legtöbb panaszt a lábbelikkel, a háztartási gépekkel, bútorokkal, számítástechnikai eszközökkel, valamint a használt gépkocsi adásvételi szerződésekkel összefüggésben nyújtották be – mondta el a Komárom-Esztergom Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara elnöke.

Dr. Szerencsés László hozzátette, emelkedő számban érkeztek közszolgáltatásokkal, utazási szerződésekkel és repülőjáratok késésével vagy törlésével összefüggő panaszok. A közüzemi szolgáltatások közül legnagyobb számban az elektromos árammal, valamint a víz- és csatornadíjak számlázásával kapcsolatban keletkezett vita a felek között. Változatlanul jelentős mértékben érkeztek panaszok a háztartási napelemes kiserőművek (HMKE) telepítésével összefüggésben.

Az ügyek 40 százalékában egyezség született, ami azt mutatja, hogy a testület eljárását egyre inkább érdemes igénybe venni a fogyasztói jogviták esetében, megelőzve a hosszadalmas és költséges bírói eljárásokat.

A Komárom-Esztergom Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara elnöke és ügyvezetése – a békéltető testület működtetésén túlmenően – az idei évben is nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és tisztességes üzleti környezet megteremtése érdekében a fogyasztók és a vállalkozók fogyasztóvédelmi kérdésekben való segítésére.

A fogyasztói tudatosság erősítése, valamint a vállalkozók fogyasztóvédelmi jogi ismereteinek növelése érdekében a vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara évek óta tanácsadással áll a fogyasztók, valamint a vállalkozások rendelkezésére, amelyet ingyenesen lehet igénybe venni.

A fogyasztóvédelmi jogviták rendezésére hivatott békéltető testületek 2024 januárjától  régiós területi szerveződésben működnek, vármegyénk a székesfehérvári központtal rendelkező Fejér Vármegyei Békéltető Testület illetékességi körébe tartozik.

A KEMKIK az érintetteket megkímélve az utazástól, saját forrásaiból esztergomi és tatabányai székházában biztosítja a helybeni személyes ügyintézést, illetve ehhez egy megbízott, a fogyasztóvédelmi ügyekben több éves tapasztalattal rendelkező szakértő segítségét, mely térítésmentesen vehető igénybe.

A tanácsadási szolgáltatás igénybevételének módjai:

E-mail: fogyasztovedelem@kemkik.hu

Telefon: munkanapokon 9:00-15:00 óra között a +36630/201-1647-es számon

Személyes tanácsadás: kedd és csütörtök du. 14.00-16.00, bejelentkezés alapján

Helye: a KEMKIK székházaiban:

Tatabánya, Fő tér 36. és Esztergom, Deák Ferenc u. 14.

Szöveg: KEMKIK

Megosztás