Sok szempontból fordulópontot jelentett a Magyar Suzuki életében, amikor 2015-ben elkezdte gyártani esztergomi üzemében az ország legnépszerűbb személyautóját[1], a Vitarát. Ez volt ugyanis az első olyan személyautó a cég életében, amely prototípusát magyar mérnökök bevonásával fejlesztették. Ma elkészült az egymilliomodik Vitara, egy márványkék, GLX felszereltségű napfénytetős modell, amely német tulajdonosához kerül.
Egymás után ünnepli a figyelemreméltó mérföldköveket a Magyar Suzuki, de ez nem véletlen, hiszen a 35 éves múlttal büszkélkedő autógyártó az egyik legstabilabb gazdasági szereplő idehaza. Tavaly elkészült a négymilliomodik esztergomi gyártású Suzuki, ez év január végén pedig a félmillomodik hibrid autót ünnepelték. A Magyar Suzuki 2019 év vége óta gyárt hibrid autókat, az európai piacokra pedig már csak ilyen meghajtással értékesít. A ma elkészült egymilliomodik Vitara, egy márványkék GLX felszereltségű, napfénytetős modell, Németországba kerül új tulajdonosához.
Magyar mérnökök jelentős szerepe
A Vitara gyártását 2015 tavaszán kezdték meg Esztergomban, a Suzuki Csoport harmadik legnagyobb, egyben egyetlen európai gyárában. Több szempontból is korszakalkotó ez a modell a márka életében. A Vitara negyedik generációja volt az, amelyet idehaza gyártani kezdtek, de ez volt az első modell, amely prototípusának fejlesztésében magyar mérnökök is hangsúlyosan részt vettek. Korábban a sorozatgyártás kezdete, majd bevezetése előtt a japán mérnökök személyes jelenlétében, az ő útmutatásaik alapján kezdték összeszerelni az egyes modelleket. A Vitara esetében nagyfokú szabadságot kaptak a magyarok, amely a hegesztőüzemben és a festőüzemben, a robotok installálására is kiterjedt. Ez is mutatja azt az utat, amelyet a Magyar Suzukinál bejártak az elmúlt évtizedekben: magas szintű kompetenciákat és tudást halmoztak fel, elsősorban a mérnöki, a logisztikai és az IT területen. A Magyar Suzuki ma már több csoportszintű szolgáltatást biztosít Európa számára.
A modell Magyarországon rendszerint a szintén esztergomi gyártású S-CROSS-szal vív az első helyért az idehaza legtöbbet értékesített új személyautó címért.
Milyen utat járt be a Vitara 1988-as megjelenése óta?
1988 Bemutatkozik a Vitara első generációja
1998 A modell megújul: nagyobb méretben, erősebb motorral, szélesebb felszereltséggel és Grand előnévvel hódítja meg a vásárlókat
2005 Megjelenik a harmadik generáció
2015 Bemutatkozik a Vitara negyedik generációja, amelyet tavasztól Esztergomban gyártanak
2017 A Vitara fölénnyel vezeti a sport-szabadidő (SUV) kategóriát, és a személyautók mezőnyét
2018 A modell ismét megújul. Kifinomultabb megjelenéssel és még fejlettebb biztonsági funkciókkal ünnepelte 30. születésnapját
2019 Elkészül a félmilliomodik esztergomi Vitara
2019 Év vége óta csak hibrid hajtással gyártják Esztergomban az európai piacokra
2024 Megújul a Vitara új biztonsági funkciókkal, felszereltséggel és elérhető benne a Suzuki Connect szolgáltatás is
Eddigi díjai:
Magyar Termék Nagydíj (2015), Innovációs Nívódíj (2015), „Az Év Magyar Autója”: szakmai zsűri által odaítélt 2. helyezés (2020), szakmai- és közönségdíj (2021)
[1] A Datahouse adatai szerint 2024. január 1-december 31. között Vitara gépjárműből értékesítettek a legtöbbet Magyarrszágon az új személygépjármű piacon.