Január 20. és február 16. között a vásárlások után akár több százezer forintot érő zsetonok járnak a Tesco üzletekben. A vásárlók ugyanis ezekkel dönthetik el, hogy melyik helyi szervezet mennyi támogatást kapjon az áruházlánc új pályázati programja, a „Start a jövőért” szavazási szakaszában. Országszerte 176 közösségi kezdeményezés osztozik 57 millió forinton, beleértve 9 Komárom-Esztergom vármegyei projektet. Minden körzetben a legtöbb zsetont begyűjtő 500 ezer, a második legtöbb voksot kapó 300 ezer, míg a harmadik helyezett 150 ezer forint támogatásban részesül. Összesen három különdíjas szervezet pedig további egyenként 365 ezer forintot fordíthat projektje megvalósítására.
Tavaly októberben indította útjára a Tesco „Start a jövőért” elnevezésű pályázati programját, amely az áruházlánc nyolc éven át sikerrel futó „Ön választ, mi segítünk” programját váltotta fel. A Tesco 2016 és 2024 között 15 fordulóban 346 hazai település közel 2200 projektjének támogatásán keresztül több mint fél milliárd forinttal segítette a helyi közösségek életét. Az új kezdeményezés elsősorban a 25 év alatti gyermekekre, serdülőkre, illetve fiatal felnőttek életkörülményeinek javítására fókuszáló közösségi projekteknek biztosít anyagi finanszírozást, de nem zárja ki a helyi lakosok számára fontos egyéb kezdeményezéseket sem.
„A Tescónál nagy hangsúlyt helyezünk arra, hogy minél többet adjunk vissza azoknak a közösségeknek, ahol vásárlóink és munkatársaink élnek. Fontosnak tartottuk, hogy hosszú évekig sikerrel futott pályázati programunk folytatásába továbbra is bevonjuk vásárlóinkat. Ők tudják ugyanis leginkább, hogy milyen projektek megvalósítását szeretnék látni a helyi közösségekben. Január 20-án a kezükbe adjuk a döntési lehetőséget, így 59 körzetben ők határozhatnak az első, második, illetve harmadik legjobbnak ítélt kezdeményezés 500 ezer, 300 ezer, valamint 150 ezer forintos támogatásáról. Büszkék vagyunk rá, hogy a Start a jövőért program első fordulójában 229 új szervezet jelentkezett, a pályázatok többsége pedig olyan szakmailag megalapozott ügyeket helyez előtérbe, ahol az összefogásnak, az együttműködésnek kiemelt szerep jut. Mi magunk is ezt ösztönözzük, ezért is emeltük meg a támogatási összeget összesen 15 millió forinttal. Az első fordulóban pedig rögtön 3 különdíjast is hirdettünk, akik egyenként 365 ezer forintot kapnak pluszban projektjük megvalósítására” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco Magyarország kommunikációs vezetője.
A gyerekek és fiatalok támogatásának fontosságát mi sem bizonyítja jobban, hogy az első „Start a jövőért” kiírásra 450-nél is több pályázat érkezett, 30 százalékkal több, mint az utolsó „Ön választ, mi segítünk” programra. A beérkezett pályázatok közül 176-ot juttatott tovább a szakmai zsűri a szavazási szakaszba. Ez utóbbiak mintegy 80 százaléka kifejezetten a 0-25 éves korcsoportot célozza, míg közel 20 százaléka szélesebb korosztályra koncentrál, beleértve a 25 év alattiakat is. A legtöbb projekt oktatásra és készségfejlesztésre, illetve a közösségi tevékenységek és kapcsolatok építésére irányul, míg 18 százalékuk a testi és lelki egészséggel, 12 százalékuk pedig környezet- és természetvédelemmel foglalkozik. A legaktívabb, illetve legsikeresebb pályázók az egyesületek és az alapítványok voltak. Ők képviselik a továbbjutók 75 százalékát, melyeket a köznevelési intézmények követnek a sorban 18 százalékkal.
„Korábbi programunk 15 fordulója során vásárlóink több mint 34 millió szavazatot adtak a számukra legfontosabb helyi kezdeményezésekre. Azt szeretnénk, ha ezúttal is minél többen voksolnának. Arra biztatjuk az üzleteinkbe betérőket, hogy kérjék és használják a vásárláskor járó zsetonokat, és dobják be azokat az áruház előterében elhelyezett gyűjtőkbe a nekik szimpatikus pályázatok mellé február 16-ig. A győztesek végső rangsorát február második felében hirdetjük ki, és már most izgatottan várjuk az izgalmasabbnál izgalmasabb projektek megvalósítását. Annyit már most elárulhatok, hogy Komárom-Esztergom vármegyében többek között angolnyelvű filmklub, madártanösvény, közösségi tankert és zöldóvodaprojekt is szerepel ezek között” – tette hozzá Hevesi Nóra.
A 46-os körzetben (esztergomi és dorogi áruházak) az alábbi szervezetekre és projektekre lehet szavazni:
A szavazással, valamint a korábbi győztes pályázatokkal kapcsolatos további információ a www.tesco.hu/kozosseg oldalon olvasható.