A Suzuki Motor Corporation Milánóban mutatta be első sorozatgyártású akkumulátoros elektromos járművét (BEV), az e-VITARA-t. A modellt 2025 tavaszán kezdik el gyártani Indiában, a Suzuki Motor Gujarat gyárában, és várhatóan jövő nyáron kerül piacra Európában, Indiában és Japánban.
Az e-VITARA az „eVX” nevű koncepciómodell alapján készült, amelyet először a 2023 januárjában megrendezett indiai Auto Expon mutattak be, majd ugyanebben az évben a JAPAN MOBILITY SHOW-n is debütált. Az e-VITARA a Suzuki első globális elektromos (BEV) modellje, mely stratégiai jelentőségű a vállalat számára.
Az e-VITARA az „Élménydús és Sokoldalú Terepjáró” (Emotional Versatile Cruiser) koncepció mentén készült. A legújabb technológiákat ötvözi az erőteljes megjelenéssel. Az autó lendületes vezetési élményt kínál, amit az „ALLGRIP-e” elektromos 4WD rendszer tesz teljessé. Ez a rendszer nemcsak a már jól bevált terepjáró képességeket, hanem kivételes teljesítményt is biztosít a modellnek. Az új „HEARTECT-e” platformot kifejezetten elektromos járművekhez fejlesztették ki.
A „High-Tech és Kaland” (High-Tech & Adventure) elv mentén történő tervezés ötvözi a modern elektromos autó megjelenést az SUV-ok robusztusságával, kalandvágyat ébresztve az autózás iránt. A modellt nagy átmérőjű gumiabroncsok és hosszú tengelytáv jellemzi, míg a belső térben a „High-Tech és Kaland” tematikát tükröző korszerű kijelző és robusztus megjelenésű panelek, valamint középkonzol találhatók.
Az elektromos hajtáslánc magában foglalja az eAxle-t, amely egyesíti a motort és az invertert, a lítium-vas-foszfát akkumulátorok pedig megbízhatóságot és biztonságot nyújtanak. Ez teszi lehetővé az élénk gyorsulást álló helyzetből, valamint a lendületes gyorsítást előzés közben.
Az „ALLGRIP-e” egy elektromos összkerékhajtási rendszer, amely a Suzuki négykerékhajtási technológiában szerzett szakértelmét ötvözi az első és hátsó egymástól független eAxle tengellyel. Ez a rendszer nemcsak nagy teljesítményt nyújt, hanem gyors reakciókat és pontos irányíthatóságot is lehetővé tesz. A „Trail” üzemmód megkönnyíti a nehéz terepen való haladást a kipörgő kerekek fékezésével és a nyomaték elosztásával.
Az új platformot könnyű szerkezetű kialakítással, nagyfeszültség-védelemmel látták el, mely mindemellett tágas belső teret is kínál. Az akkumulátor kapacitásának maximalizálása érdekében az alsó padlólemezről elhagyták az alsó merevítő elemeket.
„Az e-VITARA az első elektromos modellünk, amelyet körültekintő fejlesztés során hoztunk létre annak érdekében, hogy könnyen használható elektromos járművet biztosítsunk vásárlóink számára. A karbonsemleges társadalom felé vezető úton a vásárlói igényekhez igazodva különféle megoldásokat kínálunk, ideértve az akkumulátoros elektromos járműveket (BEV), a hibrid járműveket és a sűrített földgáz (CNG) meghajtású járműveket. Az e- VITARA bevezetése jelentős mérföldkövet jelent a karbonsemlegesség eléréséhez. Az új modellünk bevezetését követően az egyes országok és régiók igényeihez igazítva tovább bővítjük elektromos modellkínálatunkat és mobilitási szolgáltatásainkat.
Fotók, forrás: Magyar Suzuki Zrt.