• Kezdőlap
  • Hírek

    Országos bajnokságon mérték össze tudásukat a dorogi birkózók

    2025-06-11

    Kupagyőztes lett az U14-es dorogi kézilabdacsapat

    2025-06-11

    Közösségi tér kialakítása a GETE Vadásztársaságnál

    2025-06-11

    Graffiti fal épül Esztergomban

    2025-06-11

    Holtan találták meg a Dunában pár napja eltűnt férfit

    2025-06-10
  • Települések hírei
    • Dorog
    • Esztergom
    • Esztergom-kertváros
    • Tát
    • Nyergesújfalu
    • Tokod
    • Tokodaltáró
    • Csolnok
    • Leányvár
    • Kesztölc
    • Piliscsév
  • Heti Novella
  • Mesélő tájak és formák
  • Közérdekű
Facebook Twitter Instagram
szerda, június 11
  • Impresszum
  • Médiaajánló
  • Adatvédelmi tájékoztató
Facebook YouTube
Dorogi-medence Regionális Hírportál
  • Kezdőlap
  • Hírek

    Országos bajnokságon mérték össze tudásukat a dorogi birkózók

    2025-06-11

    Kupagyőztes lett az U14-es dorogi kézilabdacsapat

    2025-06-11

    Közösségi tér kialakítása a GETE Vadásztársaságnál

    2025-06-11

    Graffiti fal épül Esztergomban

    2025-06-11

    Holtan találták meg a Dunában pár napja eltűnt férfit

    2025-06-10
  • Települések hírei
    • Dorog
    • Esztergom
    • Esztergom-kertváros
    • Tát
    • Nyergesújfalu
    • Tokod
    • Tokodaltáró
    • Csolnok
    • Leányvár
    • Kesztölc
    • Piliscsév
  • Heti Novella
  • Mesélő tájak és formák
  • Közérdekű
Dorogi-medence Regionális Hírportál
Ön itt van:Kezdőlap » Magyar Suzuki: mikor lesz tanulóból gyakorlott sofőr?
Hírek

Magyar Suzuki: mikor lesz tanulóból gyakorlott sofőr?

dorogimedence.huÁltala: dorogimedence.hu2024-10-28Nincs hozzászólás3 perc olvasás
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr E-mail
Megosztás
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest E-mail

A parkolás és az emelkedők okozzák a legnagyobb nehézséget az autósoknak, a jogosítvány megszerzéséig pedig nem mindig vezet(ett) bukkanók nélküli út – ez derült ki a Magyar Suzuki felméréséből.* A megkérdezettek több mint egyharmada azonban úgy érezte, néhány hónap gyakorlás után magabiztosan vett részt a közúti közlekedésben.

Mikortól nevezhetjük magunkat gyakorlott sofőrnek és mi az, amikor még az is elbizonytalanít bennünket, ha indexelni kell? Mindenki másként válaszol erre a kérdésre és van, akinek több évtizednyi autóvezetői tapasztalat ellenére is vannak nehézségei a volán mögött. A Magyar Suzuki arra volt kíváncsi, milyen fázisokon mennek keresztül a magyar autóvezetők, mi okozta számukra a legnagyobb nehézséget a jogosítvány megszerzéséig és mely helyzetek azok, amelyek még most, hogy valaki tapasztalt sofőrnek tekinti magát is elbizonytalanítja.

Elégedettek vagyunk az oktatókkal

A megkérdezettek csaknem fele megyeszékhelyen tanult meg vezetni, és úgy érezte, a legtöbb támogatásra az oktatójától számíthatott (62,1%), de egyharmaduk önmagától (19,6%) vagy családtagoktól, barátoktól (18,3%) kapott segítséget. Egy jó oktató szárnyakat adhat, más viszont úgy érezte, éppen ő volt a gátja annak, hogy megszerezze azt az alaptudást, amely szükséges a magabiztos vezetéshez. A válaszadók nagy része (77%) elégedett volt az oktatójával, hiszen mindent megtanított neki, amire szükség volt a jogosítvány megszerzéséhez, de a válaszadók 8 százalékával ingerült és türelmetlen volt az oktatója, vagy oda sem figyelt rá a gyakorló órákon.

A türelmetlenség egyébként is fontos attitűd, amellyel nap, mint nap találkozunk az utakon, függetlenül attól, hogy miként veszünk részt a közlekedésben. Az autósok csaknem fele szembesült ezzel, amikor vezetni tanult. Túlnyomó többségét nyomasztotta egy egyébként is stresszes helyzetben és volt, aki még nehezebben élte meg ezt a szituációt (64,9%). Szerencsés az, aki viszont el tudott vonatkoztatni ettől gyakorlás közben (21,4%), bár őt is zavarta a felé irányuló türelmetlenség. Akadt persze, akit egyáltalán nem érdekelt ez a viselkedés (13,7%).

Kinek a szlalom, kinek az autópálya

Hogy kinek, mi okoz nehézséget vezetés közben, függhet a személyiségtől, a sofőr érzéseitől, az autó képességeitől, vagy akár a körülményektől is. Vannak azonban olyan helyzetek, amelyek a kezdőket és a gyakorlott sofőröket is kihívások elé állítják. A parkolás minden életszakaszban tud nehézséget okozni, akár párhuzamosan (tanulók esetében 44,2%, gyakorlottaknál 36,8%) akár tolatva tesszük ezt (tanulók 39,9%), de az emelkedőn megállás és elindulás is mumus sokaknál (tanulóknál 34,9%, gyakorlottaknál 21,6%). De míg egy tanulónak diszkomfort érzetet jelent a jobbkéz-szabály alkalmazása, vagy megfordulni hátramenet beiktatásával, szlalomozni, adott távolságon belül gyorsítani, vagy fékezni, addig a tapasztalat megszerzésével más típusú helyzeteket jelöltek meg a sofőrök. Itt már tetten érhető az, hogy egy gyakorlott sofőr egyre komplexebb helyzetekben találja magát a közúti közlekedésben. Nem véletlen, hogy a jogosítvány megszerzése után már inkább a szűk helyen visszatolatás, a havas, esős időben vagy éjszakai vezetés, az előzés, de akár az autópályán, külföldön történő közlekedés jelenthet nehézséget. A közlekedési szakértők szerint sokat segíthet, ha olyan szituációkat is begyakorlunk, amelyekkel tanuló vezetőként nem volt alkalmunk találkozni és veszünk akár pótórákat vagy felkeresünk egy vezetéstechnikai tréninget. Mégis, a megkérdezettek csaknem 60 százaléka azonnal egyedül kezdett vezetni és még a T-betűt sem tette ki az autójára (76,3%).

Megoszlanak arról a vélemények még a szakértők között is, mikor mondhatja azt magáról egy sofőr, hogy már kellő rutinnal és a tapasztalattal rendelkezik. A kutatás résztvevőinek több mint 40 százaléka néhány hónap gyakorlás után magabiztosnak érezte magát, minden ötödik autós egy év után mondhatta el ezt magáról, de 11 százalékuk bevallotta, még mindig nincs birtokában ennek az érzése.

*A Magyar Suzuki október 07-13. közötti online kérdőívét összesen 704-en töltötték ki. A válaszadók 64,6 százaléka nő, 35,4 százaléka férfi volt.

Share this:

  • Click to share on Facebook (Opens in new window) Facebook
  • Click to share on X (Opens in new window) X
  • Click to email a link to a friend (Opens in new window) Email
  • Click to print (Opens in new window) Print

Kapcsolódó bejegyzések

Magyar Suzuki Suzuki tanulóvezető
Megosztás. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr E-mail
Előző cikkDorogi diákolimpiai bajnokot ünnepeltek Abonyban
Következő cikk Emlékezzünk szeretteinkre biztonságban és nyugalomban!
dorogimedence.hu

Kapcsolódó bejegyzések

Országos bajnokságon mérték össze tudásukat a dorogi birkózók

2025-06-11

Kupagyőztes lett az U14-es dorogi kézilabdacsapat

2025-06-11

Közösségi tér kialakítása a GETE Vadásztársaságnál

2025-06-11

A hozzászólások le vannak zárva.

MBH Bank
Tagscherer Kft.
Plazma Állomás Esztergom
Richter Gedeon Nyrt.
Styevola és Fia Kft.
Copyright © 2025. Designed by ThemeSphere.
  • Dorogi-medencéről
  • Kezdőlap
  • Impresszum
  • Médiaajánló
  • Adatvédelmi tájékoztató

Írja be a keresendő szót és nyomja meg az Enter billentyűt. Mégsem: Esc.

Kedves Felhasználó! Tájékoztatjuk, hogy a hírportál felhasználói élményének fokozása érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával Ön a tájékoztatásunkat, illetve az adatvédelmi tájékoztatónkat tudomásul veszi.Elfogadom Elutasítom Bővebben
Adatvédelmi tájékoztató

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
 

Loading Comments...