A személyre szabott SEO tanácsadásnak köszönhetően a lehető legtöbbet lehet kihozni a weboldal láthatóságából a keresőkben. Gyorsítósávon lehet megelőzni a versenytársakat, és el lehet kerülni a tapasztalatlanság szülte felesleges pénzkidobást. A cikkben annak járunk utána, hogy pontosan milyen lépésekből áll a folyamat.
A szakértői segítségnek köszönhetően jobban rá lehet látni a weboldal jelenlegi SEO teljesítményére. Pontosan meg lehet érteni, hogy mi határozza meg a weboldal helyét a Google keresési listáján.
Igények, célok, elemzés
Új weboldal indításakor a SEO tanácsadás által biztos alapot lehet létrehozni, és le lehet rövidíteni az organikus forgalom felfutásához szükséges időt. Nemcsak induláskor jöhet jól a tanácsadás, hanem már működő weboldalaknál is. Nagymértékben hozzájárulhat a sikerhez egy szakértővel való ötletelés, például akkor, ha új termék bevezetéséről van szó.
A tanácsadás első lépése az igények és a célok megismerése, továbbá annak felvázolása, hogy a keresőoptimalizálás során eddig milyen kihívásokkal szembesült a vállalkozás. Ezt követően kerül sor a weboldal SEO teljesítményének elemzésére. Ennek köszönhetően hamar kiderül, hogy pontosan milyen területeken szükséges fejlesztés.
A kulcsszavak szerepe
A következő lépésként a SEO szakértő megkeresi a legjobb lehetőségekkel rendelkező kulcsszavakat, amelyeket használva a leendő vásárlók keresik az adott szolgáltatást vagy terméket. Ezt követően tanácsokat ad arra vonatkozóan, hogy hogyan lehet megtalálni ezeket, és hogyan lehet a weboldalt úgy optimalizálni, hogy több, az adott céghez szorosan kapcsolódó kulcsszóra jól rangsoroljon. Mindemellett a versenytárselemzésre is sor kerül, a kapott adatok alapján pedig a szakértő javaslatot tesz a vállalkozás online fejlődésére.
A tanácsadó a weboldal esetleges hibáira is rámutat. Sok esetben megfigyelhető, hogy néhány apró változtatással jelentős mértékű javulást lehet elérni. Elengedhetetlen például a linkprofil fejlesztése, nagy hangsúlyt kell fektetni az on-site optimalizálásra és a külső linkhivatkozások átgondolt bővítésére. Továbbá fontos a tartalomfejlesztés, amely esetében elegendő lehet a meglévő tartalmak optimalizálása, de előfordulhat, hogy új témák kijelölésére van szükség. A folyamat utolsó lépéseként az egyedi SEO stratégia megalkotására kerül sor.
Egyszeri alkalom vagy folyamatos monitorozás
A SEO tanácsadás igényelhető egyszeri alkalommal és folyamatosan is. Mivel a keresőoptimalizálás egy dinamikusan változó terület, a folyamatos monitorozással könnyebben el lehet érni, hogy a weboldal alkalmazkodni tudjon a piaci trendekhez és a keresőmotorok változó algoritmusaihoz.
Azt fontos kiemelni, hogy a SEO esetében nem szabad azonnali eredményt várni, hiszen ez egy hosszú távú folyamat. Néhány hónapot igénybe vesz az eredmények megjelenése, de az első javulások már néhány héten belül észrevehetőek.
Összességében elmondható, hogy a SEO tanácsadás minden vállalkozás számára ajánlott. Főleg akkor érdemes kérni, ha a kollégák nem mozognak otthonosan a keresőoptimalizálás világában.