A mai napon, Bordeauxban debütál a Suzuki Swift negyedik generációja. A teljesen új modell elődeinek örökségére építve a kényelmet, a hatékonyságot és a biztonságot előtérbe helyezve született meg. A 1,2 literes motorral és 12V SHVS lágy hibrid rendszerrel szerelt széria biztonsági funkciói, illetve külső és belső dizájnja is megújultak. A 169 országban elérhető, számos díjat elnyert Swiftből, több mint 9 millió darabot értékesítettek 2004-es megjelenése óta.
Az új Swift elődjei jellegzetes, a vásárlók által megszokott és megszeretett megjelenését megtartva jelentősen átalakult.
Az új Swift zongorafekete hűtőrácsával és lekerekített vállvonalakban végződő, L-alakú, jellegzetes lámpáival magabiztosságot és kalandvágyat sugároz, a hatást tovább fokozzák a szélesített sárvédők. Az új modell profilját erőteljes kontúrok és a tető lebegő kialakítása szabják energikusan könnyedre. A háromdimenziós hátsó kombinált lámpák és a széles hátsó lökhárító stabil, mégis játékos megjelenést kölcsönöznek számára.
Az új Swift 13 féle színkonstrukcióban elérhető: kilenc egyszínű és négy kéttónusú változatban, köztük zafírkék gyöngyház és gyöngysárga metál. Az új zafírkék gyöngyház , a lángvörös gyöngymetál és a gyöngysárga metál fényezések élénk, cukorkaszerű színárnyalatai a Suzuki egy új fényezési korszakának szimbólumai. Mindhárom színváltozat háromrétegű bevonatból áll, ami gazdag textúrát és rendkívül telített árnyalatokat eredményez.
Az új Swift tágas és ergonomikus funkciókkal felszerelt, kényelmes utastérrel fokozza a vezetési élményt, a központi kijelző és kezelőszervei finoman a vezető felé döntve garantálják a könnyű kezelhetőséget.
A kéttónusú fekete – világosszürke lekerekített műszerfal és első ajtók szatén bevonatú díszítése, sötétezüst hangsúlyaival dinamikus és sportos megjelenést kölcsönöz az utastérnek.
A 9 hüvelykes HD-kapacitív érintőképernyő gyors és pontos választ ad. Rendelkezik okostelefon-kapcsolattal mind az Apple CarPlay®, mind az Android Auto™ számára Wi-Fi-n és USB-n keresztül, hangfelismeréssel, Bluetooth® zenelejátszással, és a jármű állapotáról szóló információkat is megjeleníti.
A GL és GL+ felszereltségek digitális vezérlőpanellel ellátott manuális klímaberendezéssel rendelkeznek. A GLX fokozat emellett automatikus hőmérséklet-szabályozási funkcióval is rendelkezik.
Kombinált érzékelős vészfékasszisztens II (DSBS II)
A milliméterhullámú radar és a monokuláris kamera a jármű előtt haladó járművek, kerékpárok és gyalogosok észlelésére szolgál, és segít a frontális, átlós és oldalirányú ütközések mérséklésében. A vezető hang- és vizuális figyelmeztetés is kap, amennyiben ütközés veszélye áll fenn. Ha a vezető nem fékez kellően erősen, automatikusan bekapcsol a fékasszisztens a jármű megfelelő mértékű lassítása érdekében. Ha nő az ütközés valószínűsége, a rendszer automatikusan fékez, hogy csökkentse az ütközés erejét, mérsékelje a károkat.
Az adaptív sebességtartó automatika aktiválásakor az LKA segít a vezetőnek megtartani a jármű helyzetét a sáv közepén. Ezenkívül, ha azt érzékeli, hogy egy szomszédos jármű vagy építmény, például egy ideiglenes útépítési akadály vagy más akadály túl közel van a haladó járműhöz, kormányzássegítséget nyújt a vezetőnek a biztonságos távolság megtartásához.
A műszerfalba épített kamera figyeli a vezető szemét és arcát. Ha a rendszer azt észleli, hogy a vezető álmos, elalszik, vagy leveszi a szemét az útról, figyelmeztető hangjelzést ad, és -üzenetet jelenít meg az információs kijelzőn.
– Sávelhagyás figyelmeztetés (LDP)
– Adaptív tempómat (ACC)
– Forgalmi jelzések felismerése (TSR), holttérfigyelés (BMS)
– Hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer (RTCA)
– eCall
Az újonnan kifejlesztett Z12E 1,2 literes, 3 hengeres benzinmotor az új Swiftben akár 40%-os (RON95) hőhatékonyságot is elérhet, ami optimálisabb üzemanyag-fogyasztást eredményez. További jellemzői közé tartozik a súlycsökkentés, az alacsony fordulatszámon magasabb nyomatékkal kombinált csökkentett károsanyag-kibocsátás, a jobb reakciókészség és általános teljesítmény biztosítása érdekében.
A korábbi K12D motorhoz képest optimálisabb üzemanyag-hatékonyság érhető el, az alábbiak segítségével:
A részecskeszám (PN) kibocsátás is csökkent a nagyobb sűrítési arányoknál fellépő nem teljes égés visszaszorításának köszönhetően, valamint nagy porozitású háromutas katalizátor és egy úgynevezett GPF (gasoline particulate filter) benzin részecskeszűrő alkalmazásával.
Az új Swiftben a motor a 12V-os SHVS lágy hibrid rendszerrel párosul, ami tovább javítja a környezeti teljesítményt. Az SHVS lágy hibrid rendszer a lassítás során keletkező mozgási energiát átalakítja és a lítium-ion akkumulátorban tárolja, az ISG (Integrált indítógenerátor) pedig gyorsításkor segíti a motort a nagyobb üzemanyag-hatékonyság érdekében.
Az 5 fokozatú kézi sebességváltó áttételezése kifejezetten az új motorhoz és hajtáslánchoz lett igazítva a magas üzemanyag-hatékonyság és teljesítményleadás érdekében. A szinkronizátor kapacitását és a váltókar áttételét a szükséges kapcsolási erő csökkentése érdekében optimalizálták, a konvergens váltóhelyzet-szabályozó rugóerejét pedig a sima és könnyű váltás érdekében finomították.
Az automata sebességváltós modellek az új motorhoz illeszkedő, újonnan kifejlesztett és nagy hatékonyságú CVT váltót alkalmaznak. A nyomatékváltó alacsonyabb merevségűvé tett lengéscsillapítót használ, amely hatékonyan elnyeli a motor rotációs ingadozásait, ezáltal javítja az NVH-teljesítményt és az üzemanyag-hatékonyságot.
Elöl a stabilizátorrúd átmérőjét megnövelték a rugóállandó növelése érdekében, a csukló átmérőjét pedig az erőátvitel hatékonyságának növelése érdekében. Ezenkívül a stabilizátorok rögzítéseihez teflon™ lemezeket adtak, hogy a rezgés közbeni súrlódás csökkentése révén növeljék a gördülési merevséget. Mindezek a fejlesztések megkönnyítik a kanyarodást és jobb kezelhetőséget, stabilitást biztosítanak. Hátul megnövelték a felfüggesztés löketét, hogy a hátsó kerekek jobban le tudják követni az útfelületet (csak a 2WD modelleknél).
A harmadik generációs Swifthez képest a vezetési teljesítmény tovább fokozódott:
Az ALLGRIP AUTO automatikus összkerékhajtási rendszer akkor kapcsol be, amikor az első kerekek tapadása csökken. Ha az első kerekek megcsúszását észleli a rendszer, a visco – kuplung bekapcsol és átteszi a nyomatékot a hátsó kerekekre, így plusz tapadást biztosít a havas utakon vagy más csúszós felületeken történő vezetéskor.
A tényleges vezetési körülményeket reprodukáló szélcsatornában végzett tesztek igazolják, hogy az új Swift elsőrangú aerodinamikai teljesítményt nyújt.
A SUZUKI CONNECT szolgáltatás a jármű adatkommunikációs modulját (DCM) használja, hogy valós időben összekapcsolja a felhasználókat a járművükkel, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy kényelmi funkciókat használjanak a SUZUKI CONNECT okostelefon-app segítségével. Sőt, egyes SUZUKI CONNECT funkciók, már az új Swift utasterében található 9 colos kijelzőn is elérhetők.
Főbb funkciók:
– Állapotértesítés
– Parkoló autó kereső
– Vezetési előzmények
– Geofencing és kijárási tilalom figyelmeztetés
– Biztonsági értesítés
– Figyelmeztető fényjelzés
– Időszakos karbantartás / visszahívás értesítés
Fotók, forrás: Magyar Suzuki Zrt.