Hidrogéntechnológiai szakemberképzést indít Magyarországon elsőként a Hidrogéntechnológiai Szövetség és a Dunagáz Gázipari Oktatási és Minősítő Zrt. Az erről szóló együttműködési megállapodást 2023 szeptember 28-án írta alá Lepsényi István a Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség elnöke, valamint Komár Kornél Dunagáz Zrt. vezérigazgatója Dorogon.
Az együttműködés aláírásával elindított „hidrogén ellátórendszer építője, üzemeltetője és karbantartója” szakképzésekre októbertől lehet jelentkezni. A hatósági engedélyes felnőttképzést a Dunagáz, a képzéseket lezáró képesítő vizsgákat pedig a Dunagáz Vizsgaközpont, mint akkreditált Vizsgaközpont szervezi meg és bonyolítja le.
A képzések és vizsgák megvalósításához a Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség nemcsak szakmai támogatást nyújt az oktatási segédanyagok és vizsgafeladatok kidolgozásában, hanem a szükséges személyi és tárgyi feltételek biztosításában is közreműködik. „Hidrogén ellátórendszer építője, üzemeltetője és karbantartója” szakképesítést adó képzések 8-10 fős csoportokban történnek majd Dorogon. A hiány pótló képzésben résztvevők az elméleti és gyakorlati ismeretekről záró vizsgát tesznek, melyről azt igazoló bizonyítványt kapnak.
„Megéltünk már pár nagy pillanatot a Dunagáz életében, de a mai nap joggal lehet egy különleges mérföldkő az életünkben. Izgatottan várjuk a következő éveket, hogy a 2021-ben aláírt magyar hidrogénstratégia céljait szolgálhassuk, ezzel pedig Európa dekarbonizációs törekvéseit támogassuk.” – mondta Komár Kornél, a Dunagáz Zrt. vezérigazgatója, majd hozzátette, hogy az elmúlt 33 évben elég aktív bázisa volt a Dunagáz az energiaszektor oktatásszervezésére. „Reméljük, hogy a tapasztalatainkkal és a Szövetség együttműködésével egy sikeres jövőkép vizualizálható.” – jegyezte meg.
Lepsényi István, a Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség elnöke elmondta, hogy több éve dolgoznak azért, hogy a magyar hidrogénstratégia – ami része a világstratégiának – megvalósuljon, majd rámutatott arra, hogy a célkitűzés az, hogy 2035 után már csak emissziómentes járműveket gyártsanak, ehhez pedig zöld hidrogént kell előállítani. „A hidrogén tárolása még egy nagy kérdés, viszont az előrejelzések azt mutatják, hogy a hidrogén felhasználásának körülbelül 30 %-a mobilis, tehát a jövőben a személygépkocsik és teherautók hidrogénnel fognak majd szaladni az utakon, sőt, a repülőknél is már gondolkoznak a hidrogén és hidrogén származások alkalmazásával.” – tette hozzá, majd megjegyezte, hogy a hidrogénes járművek javításához is kellenek majd szakemberek, melyeket az országban először Dorogon fognak kiképezni.
A Dunagáznál több műhely, oktatóterem és egy villamos-tanpálya is található: