Jártál már úgy, vagy hallottál olyan rémtörténetet, hogy a Facebook oldal tiltásra került, és nem is gyanakodtál, vagy gyanakodott a pórul járt felhasználó arra, hogy adathalász támadásnak lett az áldozata? Pedig az utóbbi időben egyre gyakoribbak ezek a csalások. Tankó József esztergomi online marketing szakértő össszefoglalta a legfontosabb tudnivalókat a probléma kezelésével kapcsolatban!
A mesterkélt, adathalászatra létrehozott oldalak könnyen bajba tudnak sodorni, ha nem vagy elég figyelmes. A hirtelen jött üzenetre, vagy értesítésre könnyen rákattinthatsz, és egy olyan oldalra irányíthanak, ahol az adataid könnyen hozzáférhetővé válnak.
Sokszor megtévesztő a logo, illetve az oldal elnevezése, mert nagyon hasonlít az eredetire. A szövegezés, az üzenet tartalma is hihető, mert hasonló, mint ahogyan az eredeti szolgáltató kommunikál.
FONTOS: ne dőlj be mindig az olyan messenger üzeneteknek, vagy értesítéseknek, ahol az oldalad biztonsága érdekében egy külső linkre irányított kattintásra kérnek.
Akinek már letiltotta a Facebook, az tudja, hogy nem vacakolnak. Megtörténik a tiltás és kész, ráadásul nem is olyan egyszerű visszaszerezni az eredeti profilt az ügyfélszolgálattól.
A Facebook, vagy az Instagram nem fog neked posztolni a problémákról, nem ez a hivatalos értesítési ügyintézés. Általában e-mailt, értesítést küldd vagy rosszabb esetben be sem enged lépni az oldaladra.
Miután ezeket elvégezted, jelentsd a Facebooknak a problémát a következő linken: https://www.facebook.com/hacked!
Jelentsd az oldalt és a posztot a Facebooknak, ha eddig nem tetted meg! Kérj erre másokat is!
Ezután 2 dolgot tehetsz: vagy vársz 24-48 órát, vagy írsz a supportnak is itt: https://www.facebook.com/business/help/support/get-help
Összefoglalva: legyél óvatos, ne kattints minden értesítésre, és üzenetre.