Hírek

Lakossági azbesztmentesítési pályázat

Az NHKV Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. országos azbesztmentesítési pályázatot hirdetett lakossági ügyfelei részére. Pályázni 2023. augusztus 4-ig lehet!

Az NHKV Zrt. a pályázat megvalósításához az Energiaügyi Minisztériumtól kapott támogatást a Tiszta Ország Program keretében. A program a jogszerű hulladéklerakás támogatását, ezzel az illegális hulladéklerakás megelőzését és az illegálisan lerakott hulladéklerakók felszámolását kívánja elérni.

Ki adhat be pályázatot?

A pályázaton részt vehet, aki az alábbi feltételek valamelyikének megfelel:

  • a) Természetes személy
  • b) A Ht. 91. § (3) bekezdése és a 91/A. § (3a) értelmében természetes személyekkel egy tekintet alá eső társasház, egyházi jogi személy vagy lakásszövetkezet.

A pályázatot benyújthatja:

  • a) bármely nagykorú természetes személy;
  • b) kiskorú természetes személy helyett törvényes képviselője;
  • c) cselekvőképtelen nagykorú, vagy cselekvőképességében részlegesen korlátozott nagykorú személy helyett gondnoka;
  • d) Ht. 91. § (3) bekezdése szerinti pályázó esetén annak képviseletére jogosult, a jogosultságának egyidejű igazolása mellett.

Mire kapható támogatás?

A támogatás egyszeri, nem pénzbeli támogatás. A támogatás a benyújtott pályázati dokumentáció alapján megállapított mennyiségű azbeszt tartalmú építési hulladék elszállítására és ártalmatlanításra történő átadási tevékenységre vonatkozik.

A benyújtott pályázat kizárólag HAK 17 06 05* típusú azbeszthulladék elszállítására, ártalmatlanításra történő átadásra vonatkozik, melyek jellemzően, de nem kizárólag az alábbi helyeken használatosak:

  • tető
  • kerítés
  • homlokzatburkolás
  • válaszfalak
  • régi gáztűzhelyekben azbesztlapok
  • épületen belüli ivóvíz vagy szennyvíz csövek, bekötővezetékek

Pályázat beadása:

A pályázatot kizárólag elektronikusan, sikeres regisztrációt követően, az online felület helyes és teljeskörű kitöltésével, valamint a kötelezően csatolandó mellékletek feltöltésével van mód beadni az https://azbeszt.nhkv.hu felületen keresztül.

A pályázat benyújtásával kapcsolatos részletes információkat (pl. regisztráció menete, pályázati adatlap kitöltése, mellékletek csatolása stb.) a https://azbeszt.nhkv.hu oldalról letölthető Kitöltési útmutató tartalmazza.

Benyújtási időszak

2023 július 14. 8.00 órától – keretkimerülésig, de legkésőbb 2023. augusztus 04. 24:00 óráig.

További pályázati információk:

  • a) Egy Pályázó legfeljebb 1 db elszállítási cím vonatkozásában jogosult pályázatot benyújtani.
  • b) Egy elszállítási cím vonatkozásában legfeljebb 1 pályázat nyújtható be.
  • c) Kizárólag hiánytalanul benyújtott pályázat kerülhet befogadásra. A pályázat befogadása azonban nem jelenti a pályázat automatikus támogatását.
  • d) A formai szempontból hiányos vagy hibás pályázatok esetében egyszeri alkalommal hiánypótlás nyújtható be, az elektronikus úton kapott hiánypótlási felhívásban foglalt előírásoknak és határidőnek megfelelően.
  • e) A beadási időpont tekintetében a pályázati felületre feltöltött teljeskörű pályázati dokumentáció befogadásának időpontja az irányadó. A pályázat benyújtásának időpontja nem egyezik meg a beadó személy pályázati felületre történő regisztrációjának időpontjával.

Milyen dokumentumok szükségesek a pályázat benyújtásához?

A pályázati adatlap kitöltését követően első körben az alábbi mellékleteket szükséges csatolni a pályázati anyaghoz:

  • a) kötelező – fotódokumentáció az elszállítandó azbeszthulladékról az alábbiak szerint

legalább 2 db: 1 db közeli és 1 db távoli fotó (szükség esetén további, legfeljebb 2 db fotó csatolható);
minőség: színes, jól kivehető, egyértelmű, az azbeszthulladékot jól szemléltető;
file formátum: bármilyen képformátum (pl. jpg/jpeg, png) megfelel, max. 5 MB méret korlátig/fotó.

  • b) opcionális – kitöltött és aláírt Meghatalmazás (3. sz. melléklet);
  • c) opcionális – kitöltött és aláírt Gondnoki nyilatkozat (4. sz. melléklet)
  • d) opcionális – képviseleti jogosultság igazolása.

Fenti mellékletek csatolását követően a pályázati anyagot kérjük tüzetesen átnézni, amennyiben szükséges, javítani, mivel a mentést követően a pályázati adatlapon megadott adatok, valamint a becsatolt mellékletek NEM módosíthatók!

Mi történik a pályázat benyújtása után?

A pályázatokat az NHKV Zrt. munkatársai elbírálják, majd értesítik a pályázót a támogatás megítéléséről vagy elutasításáról. Pozitív elbírálás esetén Támogatói okiratot állítanak ki számára. Ezt követően az azbeszthulladékot elszállító cég felveszi a kapcsolatot a nyertes pályázóval, és egyezteti az átvétel időpontját és helyszínét.

Pályázati felhívás és Kitöltési útmutató

A pályázattal kapcsolatos részletes információkat a Pályázati felhívás tartalmazza, amely megtalálható az https://azbeszt.nhkv.hu oldalon a letölthető dokumentumok között.

A pályázat benyújtásával kapcsolatos részletes információkat (pl. regisztráció menete, pályázati adatlap kitöltése, mellékletek csatolása stb.) a Kitöltési útmutató tartalmazza, amely július 14-étől érhető el a letölthető dokumentumok között.

További információk

A lakossági azbesztmentesítés pályázattal kapcsolatosan felmerülő kérdéseivel az azbeszt@nhkv.hu e-mail címen fordulhat az NHKV Zrt. munkatársaihoz.

Az NHKV Zrt. a pályázat megvalósításához az Energiaügyi Minisztériumtól kapott támogatást a Tiszta Ország Program keretében. A program a jogszerű hulladéklerakás támogatását, ezzel az illegális hulladéklerakás megelőzését, és az illegálisan lerakott hulladéklerakók felszámolását kívánja elérni.

Borítókép: illusztráció (palaveszelyeshulladek.hu)

Megosztás