Az NHKV Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. országos azbesztmentesítési pályázatot hirdetett lakossági ügyfelei részére. Pályázni 2023. augusztus 4-ig lehet!
Az NHKV Zrt. a pályázat megvalósításához az Energiaügyi Minisztériumtól kapott támogatást a Tiszta Ország Program keretében. A program a jogszerű hulladéklerakás támogatását, ezzel az illegális hulladéklerakás megelőzését és az illegálisan lerakott hulladéklerakók felszámolását kívánja elérni.
Ki adhat be pályázatot?
A pályázaton részt vehet, aki az alábbi feltételek valamelyikének megfelel:
- a) Természetes személy
- b) A Ht. 91. § (3) bekezdése és a 91/A. § (3a) értelmében természetes személyekkel egy tekintet alá eső társasház, egyházi jogi személy vagy lakásszövetkezet.
A pályázatot benyújthatja:
- a) bármely nagykorú természetes személy;
- b) kiskorú természetes személy helyett törvényes képviselője;
- c) cselekvőképtelen nagykorú, vagy cselekvőképességében részlegesen korlátozott nagykorú személy helyett gondnoka;
- d) Ht. 91. § (3) bekezdése szerinti pályázó esetén annak képviseletére jogosult, a jogosultságának egyidejű igazolása mellett.
Mire kapható támogatás?
A támogatás egyszeri, nem pénzbeli támogatás. A támogatás a benyújtott pályázati dokumentáció alapján megállapított mennyiségű azbeszt tartalmú építési hulladék elszállítására és ártalmatlanításra történő átadási tevékenységre vonatkozik.
A benyújtott pályázat kizárólag HAK 17 06 05* típusú azbeszthulladék elszállítására, ártalmatlanításra történő átadásra vonatkozik, melyek jellemzően, de nem kizárólag az alábbi helyeken használatosak:
- tető
- kerítés
- homlokzatburkolás
- válaszfalak
- régi gáztűzhelyekben azbesztlapok
- épületen belüli ivóvíz vagy szennyvíz csövek, bekötővezetékek
Pályázat beadása:
A pályázatot kizárólag elektronikusan, sikeres regisztrációt követően, az online felület helyes és teljeskörű kitöltésével, valamint a kötelezően csatolandó mellékletek feltöltésével van mód beadni az https://azbeszt.nhkv.hu felületen keresztül.
A pályázat benyújtásával kapcsolatos részletes információkat (pl. regisztráció menete, pályázati adatlap kitöltése, mellékletek csatolása stb.) a https://azbeszt.nhkv.hu oldalról letölthető Kitöltési útmutató tartalmazza.
Benyújtási időszak
2023 július 14. 8.00 órától – keretkimerülésig, de legkésőbb 2023. augusztus 04. 24:00 óráig.
További pályázati információk:
- a) Egy Pályázó legfeljebb 1 db elszállítási cím vonatkozásában jogosult pályázatot benyújtani.
- b) Egy elszállítási cím vonatkozásában legfeljebb 1 pályázat nyújtható be.
- c) Kizárólag hiánytalanul benyújtott pályázat kerülhet befogadásra. A pályázat befogadása azonban nem jelenti a pályázat automatikus támogatását.
- d) A formai szempontból hiányos vagy hibás pályázatok esetében egyszeri alkalommal hiánypótlás nyújtható be, az elektronikus úton kapott hiánypótlási felhívásban foglalt előírásoknak és határidőnek megfelelően.
- e) A beadási időpont tekintetében a pályázati felületre feltöltött teljeskörű pályázati dokumentáció befogadásának időpontja az irányadó. A pályázat benyújtásának időpontja nem egyezik meg a beadó személy pályázati felületre történő regisztrációjának időpontjával.
Milyen dokumentumok szükségesek a pályázat benyújtásához?
A pályázati adatlap kitöltését követően első körben az alábbi mellékleteket szükséges csatolni a pályázati anyaghoz:
- a) kötelező – fotódokumentáció az elszállítandó azbeszthulladékról az alábbiak szerint
legalább 2 db: 1 db közeli és 1 db távoli fotó (szükség esetén további, legfeljebb 2 db fotó csatolható);
minőség: színes, jól kivehető, egyértelmű, az azbeszthulladékot jól szemléltető;
file formátum: bármilyen képformátum (pl. jpg/jpeg, png) megfelel, max. 5 MB méret korlátig/fotó.
- b) opcionális – kitöltött és aláírt Meghatalmazás (3. sz. melléklet);
- c) opcionális – kitöltött és aláírt Gondnoki nyilatkozat (4. sz. melléklet)
- d) opcionális – képviseleti jogosultság igazolása.
Fenti mellékletek csatolását követően a pályázati anyagot kérjük tüzetesen átnézni, amennyiben szükséges, javítani, mivel a mentést követően a pályázati adatlapon megadott adatok, valamint a becsatolt mellékletek NEM módosíthatók!
Mi történik a pályázat benyújtása után?
A pályázatokat az NHKV Zrt. munkatársai elbírálják, majd értesítik a pályázót a támogatás megítéléséről vagy elutasításáról. Pozitív elbírálás esetén Támogatói okiratot állítanak ki számára. Ezt követően az azbeszthulladékot elszállító cég felveszi a kapcsolatot a nyertes pályázóval, és egyezteti az átvétel időpontját és helyszínét.
Pályázati felhívás és Kitöltési útmutató
A pályázattal kapcsolatos részletes információkat a Pályázati felhívás tartalmazza, amely megtalálható az https://azbeszt.nhkv.hu oldalon a letölthető dokumentumok között.
A pályázat benyújtásával kapcsolatos részletes információkat (pl. regisztráció menete, pályázati adatlap kitöltése, mellékletek csatolása stb.) a Kitöltési útmutató tartalmazza, amely július 14-étől érhető el a letölthető dokumentumok között.
További információk
A lakossági azbesztmentesítés pályázattal kapcsolatosan felmerülő kérdéseivel az azbeszt@nhkv.hu e-mail címen fordulhat az NHKV Zrt. munkatársaihoz.
Az NHKV Zrt. a pályázat megvalósításához az Energiaügyi Minisztériumtól kapott támogatást a Tiszta Ország Program keretében. A program a jogszerű hulladéklerakás támogatását, ezzel az illegális hulladéklerakás megelőzését, és az illegálisan lerakott hulladéklerakók felszámolását kívánja elérni.
Borítókép: illusztráció (palaveszelyeshulladek.hu)