A tavalyi év azonos időszakához viszonyítva országosan idén mostanáig mintegy 50 százalékkal nagyobb volumenben végeztek kaszálási munkákat a Magyar Közút szakemberei. Komárom-Esztergom vármegyében összesen 860 kilométernyi országos közút tartozik a társaság kezelésébe, melyek mentén idén már 4 millió négyzetméternyi felületen végeztek kaszálási tevékenységet a helyi mérnökségek. Az utóbbi hét jelentős csapadékmennyisége után ismét nagyobb fokozatra kapcsolnak a szakemberek.
Az útesztétika és a közlekedésbiztonság javítására irányuló többlet kaszálási tevékenységet a Magyar Közút szakemberei két műszakban vagy túlórázva végzik. A koronaélen belüli területeken az átlagostól több, évi 3-4 alkalommal, koronaélen kívül pedig két alkalommal, míg a csomópontok környezetében, a körforgalmak területén és a turisztikailag kiemelt területeken, ettől is gyakrabban, szükség szerinti gyakorisággal zajlanak jelenleg is a munkálatok.
„Az adott útszakaszokon először mindig nagyteljesítményű gépi fűkaszával zajlik a kaszálás, majd ezt követően a vezetőoszlopok, táblaoszlopok, korlátlábak környezetét kiegészítő kézi kaszálás van soron. Ezen munkák elvégzéséhez Komárom-Esztergom vármegyében 13 eszközhordozóra felszerelhető kasza adapter és 26 kézi motoros fűkasza áll rendelkezésre. Kiemelt figyelmet fordítunk a főutak és turisztikailag kiemelt térségek növényzetgondozási munkáira, valamint a napokban a 10-es, 13-as és 132-es főutakon, valamint a Gerecse útjain várható kaszálási munka, ezért az arra közlekedőktől fokozott figyelmet kérünk.” – nyilatkozott Barabás Zsolt a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Komárom-Esztergom vármegyei igazgatója.
A társaság kezelésébe főként a településeket összekötő, illetve azokon átmenő országos fő- és mellékutak tartoznak, ezeken a szakaszokon végzik a közutas szakemberek a növényzetgondozási munkákat. A településeken belüli utak többségét az önkormányzatok, az autópályákat pedig koncessziós társaságok kezelik. Tavaly szeptemberben a korábban a Magyar Közút üzemeltetésébe tartozó 1234 kilométernyi autópálya üzemeltetése is koncessziós társasághoz, az MKIF Zrt.-hez került.
A közlekedőknek tehát továbbra is számítania kell az országos utak mentén arra, hogy sűrűbben találkozhatnak kaszálási munkát végző, lassabban haladó gépekkel. A szakemberek ezért a sofőrök türelmét és megértését kérik, hiszen tekintettel arra, hogy a legtöbb esetben mozgó terelés mellett zajlanak a munkák, az autósoknak érdemes kellő körültekintéssel és óvatosan közlekedniük.
Forrás: Magyar Közút Nonprofit Zrt. Kommunikációs osztály