Tízből hét magyar családtagként kezeli az autóját, éppen ezért a szerettei, vagy barátok bevonásával hozza meg a döntést a vásárlás előtt. Személyes tárgyakban sem vagyunk híján gépjárművünkben, gyakran beszélgetünk velük. sőt, a megkérdezettek majdnem egyharmada el is nevezi az autóját – derül ki a Magyar Suzuki novemberben végzett kutatásából.
„Az autó csak egy tárgy!” – halljuk gyakran, sok magyar gépjárművezető azonban nem tud mit kezdeni ezzel a kijelentéssel. Ők azok, akik becézik, feldíszítik és ha tehetik, a legjobb szervizbe viszik autójukat. Hogy mennyien vannak az országban, akik családtagként tekintenek az autójukra, arról sokatmondó visszajelzést ad a Magyar Suzuki novemberi kutatása. A megkérdezett magyar autóvezetők közül tízből heten családtagként kezelik gépjárművüket, éppen ezért a vásárlás előtt családdal, vagy barátokkal közösen döntenek a kiválasztott típusról. Az érzelmi kötődést nagy mértékben segíti, hogy a megkérdezettek 34,1 százaléka el is nevezi az autóját, és ehhez valamilyen külső tulajdonságot, például színt, formát (54,3%), a rendszámtábla betűit (26,7%) vagy egy korábbi emléket (19%) hív segítségül múzsaként.
Talizmánnal biztosítjuk be magunkat
Az autógyártók ma már számos olyan technikai újítást helyeznek el a modellekben, amelyek segítik és biztonságosabbá teszik a vezetést, ugyanakkor egy tavalyi kutatásból kiderült, az autósok költséghatékonyság vagy információhiány miatt sokszor nem kérik, vagy nem használják ezeket. Ezzel szemben a legfrissebb kutatás szerint, az autósok majdnem nyolcvan százaléka elhelyez valamilyen funkcionális vagy kényelmi eszközt (31%), például egy illatosítót, üléshuzatot, ruhatartó fogast, vagy egy személyes tárgyat, egy biztonságot hozó talizmánt (23,4%), vagy egy lógó díszt a visszapillantótükrön (23,1%). De a plüssök (17,6%), a családunkat, a kisállatunkat vagy a hobbinkat idéző matricák (7,5%) vagy valamilyen külső díszítőelem (6,1%), a gyerek foglalkoztató (4,6%) vagy egy humoros, retro dísztárgy (2,7%) is előfordul, hogy helyet kap az utastérben. Mivel a szívünknek kedves az autónk, és fontosnak tartjuk, hogy extra figyelemben részesítsük a plusz családtagot, ha tehetjük, minőségi szerelőhöz, vagy márkaszervibe hordjuk (38,6%), prémium üzemanyagot választunk tankolásnál (37,2%), a megkérdezettek közel egyharmada pedig (30,5%) saját maga mossa le az autóját (27,9%).
„Az autóm én vagyok!”
Azoknak, akik tárgyként tekintenek az autójukra, valószínűleg különös lehet, hogy vannak olyan autós társak, akik akár bocsánatot is kérnek a gépjárművüktől, és rendszeresen beszélgetnek az autóval. Ezek alapján nem véletlen, hogy ők azok, akik jeles eseményeket (például első út az autókereskedőtől, nyaralás, kirándulás, esküvő) megörökítik az utókornak (56%). 86 százalékunkra igaz a mondás: az autóm én vagyok!
„A KSH adatai szerint Magyarországon csaknem ötmillió közúti gépjármű vett részt június végén a forgalomban, amelyből megközelítőleg négymillió autó volt – átlagosan minden háztartásban van egy. A számokból is jól látszódik, hogy sokak számára elengedhetetlen a mindennapi élethez az autó használata. Éppen ezért érthető, hogy az utazásban minket segítő autó életünk egyik fontos szereplője lesz, amelyhez sokan érzelmileg is kötődni kezdenek. Vállalatunk 31 éve alatt gyakran találkoztunk olyan vásárlói visszajelzésekkel, hogy az autó szinte észrevétlenül vált a család részévé és amikor másik vásárlására szánták el magukat, megkönnyezték a búcsút” – árulta el Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője.
Képek, forrás: Magyar Suzuki Zrt.