Az első Magyarországon gyártott és forgalomba is került Suzuki Swift 1992. október 5-én gurult le a szalagokról Esztergomban. Azonban nem ez volt az első példány, ugyanis a próbagyártás már picit korábban, augusztus végén elkezdődött – írja a suzukiblog.hu
A blog azt is írja, hogy Suzuki Osamu, a Suzuki Corporation elnöke 1989-ben 3 napon keresztül tárgyalt Magyarországon az akkori állami vezetőkkel, a Suzuki gyártás hazai beindításának lehetőségéről. 1991. tavaszán végül aláírták a megállapodást, és 1991. áprilisban Suzuki Osamu személyesen helyezte el az alapkövet az esztergomi gyár építkezésén. Az üzemet, amely végül 350 ezer négyzetméteres lett, egy korábbi szovjet gyakorlópálya helyén építették fel.
A Suzuki Swift első próbapéldánya 1992. augusztus 28-án gurult le a szalagokról. A mintapéldányt Lepsényi istván, a Magyar Suzuki Rt. vezérigazgató-helyettese és Akira Shinohara az anyacég részéről avatta fel egy házi ünnepség keretében.
Nagy várakozás előzte meg az új Suzuki Swift modellek árazását. Végül 1992. októberben hozták nyilvánosságra a hivatalos márkakereskedőoi árakat. Az ezer köbcentis alapmodell ára 730 ezer Ft, az 1,3-as motorral szerelt modellé 799 ezer, végül a full extrás csúcsmodell ára 850 ezer Ft körül alakult. 1993-tól már exportra is jutott az új modellből, sőt 1993. októberre elkészült a tízezredik példány is, amelyet Göncz Árpád akkori köztársasági elnöknek adtak át, ő azonban nem tartotta meg a kocsit, hanem karitatív célokra ajánlotta fel. 1997-re már napi 200 Swift gördült le a szalagokról.
A Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárában 2021-ben összesen 107 974 db járművet gyártottak. Tavaly 120 164 db autót értékesítettek, amelyből 112 989 az esztergomi gyártósorról gördült le. A teljes értékesítés 86 százalékát (103 247 db) 123 országba exportálták. A vállalat tavalyi eredményei alapján 14,48 százalékos részesedéssel hatodik éve uralja a hazai újautó eladásokat. A Magyar Suzuki 1.754,2 millió euró nettó árbevétellel zárta a 2021-es évet, amely 6 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.
Forrás: suzukiblog.hu / MTI / Magyar Suzuki Zrt.
Fotók: MTI / Mónos Gábor