Kategóriák: Hírek

Motorosbarát szalagkorlátokat helyeztek ki Bajnánál

A hobbimotorosok közkedvelt útvonalán, Bajna és Héreg között motorosbarát szalagkorlátokat helyeztek ki, a Magyar Közút, valamint a Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség (HUMDA) együttműködésével.

Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője elmondta, hogy a motorosbarát korlát lényege, hogy közvetlenül a talajszint felett is fut egy vízszintes elem, ami meggátolja, hogy a motoros átcsússzon a korlát alatt, vagy ami még rosszabb, a korlát lábának csapódva súlyos sérüléseket szenvedjen. „Korábban a 76-os főúton Nagykapornaknál, a 3-as főúton Gödöllő térségében és a 24-es főúton a Mátrában helyeztünk ki hasonló korlátokat. A HUMDA-val közösen várhatóan szintet léphetünk ezen telepítésekben és további szakaszokon tudunk ilyen fejlesztéseket végrehajtani a motorosok védelmében.” – jegyezte meg, majd hozzátette: „Fontosnak tartjuk ugyanakkor kiemelni, hogy ezen korlátok azt a célt szolgálják, ha már bekövetkezik egy motoros, pályaelhagyásos baleset, akkor a sérülés mértékét csökkenthesse. Tehát a motorosoktól továbbra is azt kérjük, hogy óvatosan, a KRESZ szabályok betartásával közlekedjenek az országos közutakon.”

Pécsi Norbert Sándort megkérdeztük, miért pont a Bajna és Héreg közötti útvonalra esett a választásuk. Elmondta, hogy itt tavaly ideális ívet jelölő burkolati jeleket és új táblákat helyeztek ki, mert több halálos baleset is történt, mivel a motorosok túl nagy sebességgel közlekedtek és sok esetben a szemközi oldalra is átmentek, emiatt összeütköztek autókkal. „Ugyanakkor elmondható, hogy tavaly nyár óta azon a szakaszon nem történt halálos baleset. Most a mellékút egy újabb szakaszán avatkoztunk be és telepítettünk a HUMDA-val motorosbarát szalagkorlátot. Nem véletlen a helyszínválasztás, ugyanis 2018-tól 2021 első félévéig 8 személysérüléses baleset történt. A balesetekben 7 motorkerékpáros szenvedett főleg pályaelhagyásos balesetet. Ezen adatok alapján ez az útszakasz motoros baleseti góchelynek minősül. Bízunk benne, hogy a fejlesztéssel csökkenteni tudjuk az esetleges balesetek következményeit, de továbbra is azt kérjük a motorosoktól, autósoktól, hogy a szabályokat betartva közlekedjenek ezen a szakaszon is.” – tette hozzá a kommunikációs osztályvezető.

Borítókép: HUMDA Kommunikáció / motorinfo.hu