Kategóriák: Hírek

Keresőoptimalizálás – Mi ez és miért fontos?

A keresőoptimalizálás egy olyan marketingeszköz mely segítségedre lehet abban, hogy folyamatos, jó minőségű forgalmat terelj a weboldaladra. Ebben a cikkben jobban megismerkedünk a témával.

A mai egyre erősebb versenyben a legtöbb vállalkozás igyekszik a marketing eszközök legszélesebb körét bevetni a siker érdekében. Marketing tanácsadásaink során megfigyeltük, hogy egyre nagyobb figyelmet kap ezen eszközök közt a keresőoptimalizálás. A keresőoptimalizálás egy olyan marketingeszköz mely segítségedre lehet abban, hogy folyamatos, jó minőségű forgalmat terelj a saját weboldaladra. Ebben a cikkben jobban megismerkedünk a témával, kezdjünk is bele!

Mi is az a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás, vagy SEO (az angol search engine optimization szavakból) egy folyamat, melynek során optimalizáljuk, fejlesztjük weblapunkat azért, hogy minél magasabb pozíciót szerezzünk a keresési találatok közt, egy-egy releváns kifejezés esetén.

Tehát a legfőbb cél, hogy a Google, Bing és hasonló keresők felületén minél gyakrabban jelenjünk meg olyan keresések során, melyek számunkra témába vágóak.

Miért fontos számunkra a jó helyezés? Számos oka van. A legfőbb ezek közül, hogy nagyon nagy forgalmat lehet vele generálni. Ha sikerül megcsípni egy első, második, vagy harmadik helyet egy olyan kulcsszóra, melyre havonta több százan, vagy ezren keresnek, akkor az több száz, vagy ezer látogatót is jelenthet számodra.

A második fontos szempont, hogy ez a forgalom kvázi ingyenes. Természetesen erőforrásokat kell befektetned, ahhoz, hogy megszerezz egy jobb pozíciót, de megszerzése után nem kell fizetned a helyért.

A harmadik kiemelt szempont pedig a forgalom minősége. Mivel a felhasználó kutat az információ után, amit nyújtasz, szinte biztos lehetsz benne, hogy releváns forgalmat fogsz a weboldaladra terelni.

De hogyan is szerezhetünk meg egy-egy jobb pozíciót a Google felületén? Most ezt mutatom be dióhéjban.

Minden egyes kereső rangsorát tényezők százai, vagy akár ezrei szabályozzák. Természetesen nem ismerjük az összes alkotóelemet, de elég nagy részükkel tisztában vagyunk. Ezeket az ismert tényezőket pedig három kategóriába szokás sorolni, ezek a technikai, on-page és off-page kategóriák. Ismerkedjünk meg most ezekkel!

Technikai SEO

Kezdjük a legalapvetőbb elemmel. A technikai keresőoptimalizálás minden a weboldaladat érintő technikai, technológiai tényezőt magában foglal. Anélkül, hogy az ebben foglalt elemek többsége meglenne, nem is érdemes a további kategóriákkal foglalkozni, mivel ez lesz az az alap amire a későbbiekben építesz.

Az egyik legfontosabb teendő, hogy biztosítsd az oldal feltérképezhetőségét. Ezt könnyedén megtehet egy oldaltérkép beküldésével, valamint logikus url struktúra alkalmazásával.

A reszponzivitás, avagy a mobilbarát megjelenés is kötelező manapság, de a gyors betöltési sebesség és a SSL tanúsítvány megléte is kritikus.

On-page SEO

On-page keresőoptimalizálás alatt leginkább a tartalmi elemek optimalizálását értjük. Ide rengeteg kisebb beállítási lehetőséget sorolunk.

Többek közt a kiválasztott kulcsszó alkalmazását kell kontrollálni, hol jelenik meg (főcím, alcímek, url) és mennyiszer, illetve milyen kulcsszavak körében. Figyelmet kell szentelnünk a megfelelő cím és url megválasztására is.

Érdemes linkeket is elhelyeznünk a tartalmainkban, továbbá a képi elemeket is optimalizálnunk kell és az olvashatóságra is ügyelnünk kell.

Off-page SEO

Ez a legkevésbé kontrollálható kategória a három között, mivel olyan elemek alkotják, melyek kívül esnek a hatáskörünkön. Leggyakrabban a más oldalakról, a mi oldalunkra mutató linkeket soroljuk ide, nem mindegy ugyanis, hogy milyenek ezek a linkek.

Link és link között nagy különbség van, nem mindegy, hogy releváns-e az oldal, mekkora az autoritása, vagy hogy milyen kontextusba van helyezve a link.

 

Megosztás