Szeptember 6-án, hétfőn sajtótájékoztatót tartottak Bajóton, a településen és a környékén zajló, illetve a megvalósult útfelújításokról.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában, a Magyar Falu Program keretében megújult a 1124-es Őrisáp-Bajót összekötő út, Péliföldszentkereszt és Bajót közötti mintegy 3,2 kilométeres szakasza 464 millió forint értékben, továbbá a 11129 jelű Mogyorósbánya bekötő út mintegy 2,8 km-es szakasza 464 millió forint értékben. Az útfelújítások ezekkel nem álltak meg a térségben, hiszen az év végéig elkészülhet a 1125 jelű Nyergesújfalu-Bajna összekötő út mintegy 2,8 kilométeres szakasza 487 millió forint értékben, valamint a 1105 jelű Zsámbék-Bajna és a 1125 jelű Nyergesújfalu-Bajna összekötő utak 3,2 km-es szakasza 529 millió forint értékben.
A sajtótájékoztatón dr. Völner Pál, a térség országgyűlési képviselője elmondta, hogy Bajót és Bajna között már több mint háromkilométeres szakaszon jelenleg is folynak a munkálatok. Mogyorósbánya és Tát között pedig tulajdonképpen már befejeződtek. Összességében mintegy kétmilliárd forint értékben zajlanak útfelújítási munkálatok a térségben, melyek lehetővé teszik a jövőben a balesetmentes közlekedést. A képviselő hozzátette, hogy a beruházások teljes körűek, tehát a buszöblöket, vízelvezető árkokat, az útpadkákat és minden más fontos kiegészítőket – a táblákat is beleértve – tartalmazzák.
„Nagy öröm számunkra, hogy ilyen sok fejlesztés valósul meg itt a faluban, hiszen rendkívül rossz állapotúak voltak az útjaink. A közelmúltban már átadásra került a Bajót-Péliföldszentkereszt összekötő út. Számtalan egyéb beruházás is megvalósult a településünkön, így azt gondolom, hogy a felújított úttal szinte körbeértünk a fejlesztések tekintetében. Ezáltal pedig egy szép, élhető környezetben tudunk a továbbiakban élni, és az sem utolsó szempont, hogy az útjainkon balesetmentesen, biztonságosan fogunk tudni közlekedni.” – nyilatkozta Tóth Zoltán, Bajót polgármestere.
Barabás Zsolt, a Magyar Közút Nonprofit Zrt., megyei igazgatója elmondta, hogy egy koncepció része, ami most Bajót térségében zajlik. „Ez az útvonal gyakorlatilag gerincútvonala a térségnek, hiszen a Nyergesújfalu, Bajót, Bajna településeket köti össze az M1-es autópályával, illetve, ha Budapestet nézzük, akkor akár a budai területtel is elég jelentős forgalma van ezeknek az utaknak, attól függetlenül, hogy ezek mellékutak, tehát egy mellékúthálózat fejlesztésről beszélünk.” – tette hozzá az igazgató.