• Kezdőlap
  • Hírek

    Új panorámatükröket telepítenek Dorog több pontján

    2025-05-10

    Madarak és fák napjára – Klímaváltozás: a gyakori fajok sincsenek biztonságban

    2025-05-10

    A Szlovákiában megjelent afrikai sertéspestis elleni védekezésre is figyelniük kell a hazai állattartóknak

    2025-05-10

    Baleset történt Esztergomban

    2025-05-09

    A zöldség- és gyümölcskereskedőket ellenőrzik vármegyénkben

    2025-05-09
  • Települések hírei
    • Dorog
    • Esztergom
    • Esztergom-kertváros
    • Tát
    • Nyergesújfalu
    • Tokod
    • Tokodaltáró
    • Csolnok
    • Leányvár
    • Kesztölc
    • Piliscsév
  • Heti Novella
  • Mesélő tájak és formák
  • Közérdekű
Facebook Twitter Instagram
szombat, május 10
  • Impresszum
  • Médiaajánló
  • Adatvédelmi tájékoztató
Facebook YouTube
Dorogi-medence Regionális Hírportál
  • Kezdőlap
  • Hírek

    Új panorámatükröket telepítenek Dorog több pontján

    2025-05-10

    Madarak és fák napjára – Klímaváltozás: a gyakori fajok sincsenek biztonságban

    2025-05-10

    A Szlovákiában megjelent afrikai sertéspestis elleni védekezésre is figyelniük kell a hazai állattartóknak

    2025-05-10

    Baleset történt Esztergomban

    2025-05-09

    A zöldség- és gyümölcskereskedőket ellenőrzik vármegyénkben

    2025-05-09
  • Települések hírei
    • Dorog
    • Esztergom
    • Esztergom-kertváros
    • Tát
    • Nyergesújfalu
    • Tokod
    • Tokodaltáró
    • Csolnok
    • Leányvár
    • Kesztölc
    • Piliscsév
  • Heti Novella
  • Mesélő tájak és formák
  • Közérdekű
Dorogi-medence Regionális Hírportál
Ön itt van:Kezdőlap » Vasárnaptól újra fogad vonatokat a Nyugati pályaudvar
Hírek

Vasárnaptól újra fogad vonatokat a Nyugati pályaudvar

dorogimedence.huÁltala: dorogimedence.hu2021-07-17Nincs hozzászólás4 perc olvasás
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr E-mail
Megosztás
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest E-mail

Szombaton éjjel véget ér az egyhónapos átfogó karbantartás a Nyugati pályaudvaron. Július 18-ától, vasárnaptól – a veresegyházi vonal kivételével – visszaáll a karbantartás előtti forgalmi rend, a munkák ideje alatt más budapesti állomásokra átirányított vonatok visszatérnek a Nyugatiba. A csarnok tanévkezdésre várható újranyitásakor komfortosabb környezet, jelentősen jobb állapotú pályahálózat, megbízhatóbb, pontosabb vonatközlekedés várja az utasokat. A pályakarbantartás érintette az esztergomi, a szobi, a veresegyházi, a ceglédi, a debreceni, a szegedi és a lajosmizsei vonalak, valamint az S36-os jelzésű járatok utasforgalmát. A MÁV és a Volánbusz egyesülésének köszönhetően az autóbuszos pótlás zavartalan volt; az utasok a vasúti bérletekkel a vonatok által érintett átszállópontokról a BKK járataival is elérhették a belvárost a lezárás alatt.

Az éves szinten – járványhelyzet időszakát leszámítva – mintegy 18 millió utast fogadó, 144 éves Nyugati pályaudvar műszaki állapota és műemléki értékének megóvása, valamint a vasúti forgalomban való kiemelt szerepe miatt halaszthatatlan volt a pályahálózatának átfogó karbantartása az épületegyüttes tetőszerkezetének rekonstrukciója mellett. A napi átlagosan több mint 500 vonatot fogadó és indító pályaudvar infrastrukturális megújítása kiemelt cél a vasúttársaság fejlesztési terveiben az esztétikai felújítások mellett, hogy a forgalom július 18-i újraindulásakor komfortosabb, színvonalasabb környezet, de egyben jelentősebb karbantartáson áteső pályahálózat, megbízhatóbb, pontosabb vonatközlekedés is várja az utasokat. Átlagosan naponta több mint 150 fő dolgozott a különböző munkaterületeken. 

A karbantartás részeként megvalósult számos korszerűsítési és komfortjavító intézkedés is: javították a felsővezetéki hálózatot és a vágányokat, váltókat, talpfákat cseréltek, megújult az utastájékoztatás, megkezdődött az akadálymentesítés kiépítése. Korszerűsítették a biztosítóberendezéseket, több mint három kilométer vágányt építettek át, vágánycserét végeztek mintegy 1600 méteren. A felsővezeték-hálózaton több mint 5 kilométeren cserélték a kereszttartókat és az azok alatti, 4200 darab iránysodronyt, 1400 darab porcelán szigetelő helyett pedig kompozit szigetelőket építettek be. Ezek eredményeként javul a berendezések működése, jelentősen csökkenhet a meghibásodások, az üzemzavarok száma. Az elvégzett munkáknak köszönhetően megelőzhető a sebességkorlátozások bevezetése. A munkálatok jelentős mértékben javítják a pályaudvarra érkező és onnan induló vonatok menetrendszerű közlekedését, valamint összességében a pályaudvar szolgáltatásainak színvonalát.

Vitézy Dávid, Szentkirályi Alexandra, Homolya Róbert, Kerékgyártó József

Korszerűsítették a hangos utastájékoztatási rendszert, valamint a tájékoztatótáblákat, két nagy táblás – Keleti pályaudvarihoz hasonló – LED falat telepítettek. A peronok aszfaltburkolatát 16 400 négyzetméteren cserélték. Rendbe tették a lépcsőlejárók mellvédfalának márványburkolatát, valamint a 11. és 12. vágány közötti két lépcsőlejárót. Új és felújított padokat, szemeteseket helyeztek a peronokra és a csarnokba.  A csarnok tetőfelújítása augusztus végéig tart, a teljes tetőszerkezet átépítése pedig 2022. második negyedévében fejeződhet be a tervek szerint.

Az akadálymentesítés részeként – egy brüsszeli metróvonal és néhány olasz állomás után – Európában az elsők között a Nyugatiban megkezdődött a vak és gyengénlátó utasok részére okos taktilis vezető- és veszélyjelző sávok kialakításra. A Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége (MVGYOSZ) képviselőivel egyeztetve, 2022-ig először a vágánycsarnokban, valamint a csarnokon kívüli peronok mentén; a II. ütemben pedig a keresztaluljáróban és az oldalcsarnokban is kialakítják az okos taktilis sávokat. Ezeknek a jelzéseknek a célja, hogy talppal vagy segédeszközzel érzékelhető információt szolgáltassanak a környezetükben található akadályokról, veszélyhelyzetekről, illetve a biztonságosan használható közlekedési folyósokról. A rendszer akár a napi változásokat is tudja majd kezelni. A rendszer használójának a Bluetooth-szal felszerelt botja, a járófelülethez érintve érzékeli a címkékből érkező rádiójeleket, és továbbítja az információkat egy mobiltelefonos applikációnak, ami hangosan felolvassa az instrukciókat, melyeket egy letölthető térképről nyer ki a rendszer. A pályaudvar Teréz körút felőli akadálymentes megközelítésére új rámpát is kialakítanak, az Örökségvédelmi Hatósággal egyeztettek szerint.

A pályaudvar tetőfelújítása során felépített állványzat után ismét megdőlt egy rekord a Nyugatiban. Ennyi idő – az átfogó karbantartás egy hónapja – alatt, ilyen összetett, szinte minden szakmát felölelő vágányzár még nem volt. A MÁV és leányvállalata, a MÁV FKG saját munkavállalói és számtalan külsős szakértő, szakember, összesen több mint hatszázan, a szélsőséges meleg ellenére fegyelmezetten, az ütemtervek szerint végezték munkájukat. Az új tetőt pedig letesztelte a természet. A néhány napja hirtelen lehullott nagymennyiségű csapadék nem tudott kifogni rajta, a csarnok mindenhol száraz maradt belül.

Nyugati karbantartás

A vasúttársaság az utasok tájékoztatása érdekében számos felületet felhasznált: az érintett megállókba, állomásokra és a Nyugati pályaudvarra nagyméretű információs táblákat helyeztek ki. Emellett a nagyobb csomópontokon (ideiglenes végállomásokon) térképes eljutási tájékoztatókat is kitett. Több mint 30 féle tájékozódást segítő térkép készült. Kijelezték a fontosabb információkat az állomási monitorokon, a hangos utastájékoztatásban is rendszeresen bemondták a fontosabb információkat. Több információs ponton diákmunkások segítették az utasokat a tájékozódásban, valamint szórólapokat osztottak az állomásokon. A Nyugatit érintő BKK járatokon is volt hangos tájékoztatás a lezárás teljes időtartalma alatt, továbbá a vasúttársaság közösségi médiafelületein és a médián keresztül is felhívták a figyelmet a lezárásra.

A csarnok tanévkezdésre várható újranyitáskor komfortosabb, színvonalasabb környezet, de egyben jelentősebb karbantartáson áteső pályahálózat, megbízhatóbb, pontosabb vonatközlekedés várja az utasokat.

Fotók, forrás: MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság

Share this:

  • Click to share on Facebook (Opens in new window) Facebook
  • Click to share on X (Opens in new window) X
  • Click to email a link to a friend (Opens in new window) Email
  • Click to print (Opens in new window) Print

Kapcsolódó bejegyzések

közlekedés máv vasút vonat
Megosztás. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr E-mail
Előző cikkRommá törte a buszmegállót Sárisápon
Következő cikk Ittas vezetőket szűrtek ki a forgalomból a dorogi és az esztergomi rendőrök
dorogimedence.hu

Kapcsolódó bejegyzések

Új panorámatükröket telepítenek Dorog több pontján

2025-05-10

Madarak és fák napjára – Klímaváltozás: a gyakori fajok sincsenek biztonságban

2025-05-10

A Szlovákiában megjelent afrikai sertéspestis elleni védekezésre is figyelniük kell a hazai állattartóknak

2025-05-10

A hozzászólások le vannak zárva.

Szent György Vívó Egyesület
Plazma Állomás Esztergom
Richter Gedeon Nyrt.
Styevola és Fia Kft.
Copyright © 2025. Designed by ThemeSphere.
  • Dorogi-medencéről
  • Kezdőlap
  • Impresszum
  • Médiaajánló
  • Adatvédelmi tájékoztató

Írja be a keresendő szót és nyomja meg az Enter billentyűt. Mégsem: Esc.

Kedves Felhasználó! Tájékoztatjuk, hogy a hírportál felhasználói élményének fokozása érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával Ön a tájékoztatásunkat, illetve az adatvédelmi tájékoztatónkat tudomásul veszi.Elfogadom Elutasítom Bővebben
Adatvédelmi tájékoztató

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT