Manapság egy üzleti weboldal megléte megkerülhetetlen a vállalkozások számára. Rengeteg előnye van annak, ha elindítod a saját weblapod, ebben a cikkben összefoglaltuk a legfontosabbakat.
Minden vállalkozó számára eljön az a pillanat mikor elgondolkodik azon, hogy vállalkozását elérhetővé teszi az interneten. Manapság a legtöbb vállalkozás már induláskor elkészíti, vagy elkészítteti weboldalát, közösségi média profiljait és egyéb online felületeit, így rögtön internethasználók tömegei számára teszik elérhetővé termékeiket, szolgáltatásaikat. Ők azok akik tudják, hogy a mai világban elengedhetetlen a digitális jelenlét.
Emellett azonban számos olyan vállalkozással találkozhatunk, melyek semmilyen online elérhetőséggel nem rendelkeznek, kizárólag a hagyományosnak mondható offline lehetőségekre támaszkodnak.
Ez a bejegyzés leginkább nekik szól, hiszen számtalan előnye van annak, ha elérhetővé tesszük vállakozásunkat az interneten. Ezen előnyök kiaknázásának legfontosabb eleme pedig egy saját üzleti weboldal megléte. Ez az a központi elem, amely az online jelenléted sarokköve lesz.
Számtalan módon támogathatja weboldalad az üzleti céljaid megvalósulását. Egy jó weblap segít, hogy bemutasd magad, a márkád, vállalkozásodat. Részletesen ismertetheted, hogy milyen szolgáltatást, vagy terméket vásárolhatnak tőled a látogatóid. Ide terelheted majd a látogatóidat a közösségi profiljaid, vagy például a hirdetéseid segítségével.
Ebben a néhány mondatban már rögtön több előnyét is megismerhetted egy saját weboldal meglétének, de most nézzük részletesebben is, hogy miért érdemes beruháznod egy saját website-ra. Következzenek a legfőbb pozitívumok.
Az emberek elvárják a weboldal meglétét
Egy digitális világban élünk, ahol a legtöbb termék és szolgáltatás néhány gombnyomásra van tőlünk. Legtöbbünknek ott a zsebében a telefon, mellyel másodpercek alatt választ kaphatunk kérdéseinkre, vagy épp vásárolhatunk. Weboldal nélkül nem fogod tudni elérni az online fogyasztókat, így rögtön hátrányból indulsz a piac azon szereplőivel szemben, akik rendelkeznek saját webes felületekkel.
Helyetted dolgozik
Egy website megléte azt jelenti, hogy 0-24-ben elérhetővé válik a vállalkozásod. Akár az éjszaka közepén is felkeresheti bárki és leadhatja a rendelését, itt nincs szükség arra, hogy kitedd a zárva táblát. A folyamatos elérhetőség hozadéka pedig a növekvő értékesítés, hiszen bármikor felvehetik veled a kapcsolatot, vagy például egy webshop esetén, bármikor vásárolhatnak.
Megbízhatóságot nyújt
A céges weblap megléte egy jó pont a látogató szemében, egy profi megjelenésű, információgazdag weblap pedig igazán nagy segítség mind megbízhatóság, mind márkaépítés szempontjából. Nem mindegy, hogy van-e egy olyan hely az interneten, ami csak a vállalkozásodról szól, vagy be kell érniük a látogatóknak azzal, hogy egy Google keresést követően nem találnak rólad semmilyen információt, vagy épp csak egy Facebook fiók jelzi azt, hogy egyébként létezik a céged.
A weboldal a marketing tevékenységed központja
A weboldal lesz az a felület, ahol minden marketingbe fektetett energiád összpontosul. Ide fognak érkezni a hirdetésekre kattintó internethasználók, ide fognak érkezni azok, akik rádtalálnak a Google térképén, vagy épp az Instagram követőid, akik megnyitják a weboldalad linkjét. Saját weboldal nélkül nem fogod tudni kihasználni mindazt a rengeteg internet adta lehetőséget, amivel elérheted a potenciális ügyfeleidet.
Kiemelkedő megtérülés
A manapság elérhető technológiáknak köszönhetően viszonylag kis befektetéssel is igényes honlaphoz juthatunk. Egy átlagos bemutatkozó weboldal készítés ára valahol 100 és 200 forint körül mozog. Ha belegondolsz, hogy viszonylag kis marketingbüdzsével is több száz látogatót terelhetsz naponta a weboldaladra, máris egész jó befektetésnek tűnik a saját weboldal elkészíttetése.
Versenyre kelhetsz szinte bárkivel
Az internet valamelyest kiegyenlítette a versenyt az egészen más súlycsoportban versenyző vállalkozások közt is. Hogy mire gondolok? Egy megfelelően keresőoptimalizált weboldallal olyan versenytársak elé kerülhetsz a Google keresésekben, akik egyébként nagyobbak nálad. Jó példa még a közösségi médián elérhető hirdetési lehetőségek. Facebookon, vagy Instagramon is képes vagy elérni ugyanazt a célcsoportot, akit a nagyobb cégek is céloznak és akár kisebb büdzsével is vásárlóvá konvertálhatod őket.
Remélem ez a néhány érv segít meglátni a saját üzleti weboldalakban rejlő lehetőségeket. Ha további információra van szükséged a témával kapcsolatban, akkor javaslom a linkelt bejegyzés elolvasását.