Két alagúttal épülhet meg az M0-ás északi szektora. A jelenleg a Megyeri-híd nyugati végéig érő budapesti körgyűrű a jelentős forgalmat lebonyolító 10-es főútig hosszabbodik meg ebben a projektben – tudta meg a magyarepitok.hu
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kihirdette az M0-ás körgyűrű északi szektorára vonatkozó tervezői közbeszerzést. A projekt a fővárosból a Szentendrére vezető 11-es főút és a Pilisvörösvár felé futó 10-es főút közötti szakaszra vonatkozik. A feladat a kiviteli- és tender tervdokumentáció elkészítésére, a meglévő engedélyek szükség szerinti módosításával, a további engedélyek beszerzésével.
A közbeszerzés négysávos autóút kiépítését írja elő. A 8 kilométeres szakasz új nyomvonalon jön létre, leállósávval és fizikai elválasztással. A kiírás szerint az északi szektor nyomvonala egy 2,0 kilométeres egybefüggő szakaszon, valamint egy 3,2 kilométeres egybefüggő szakaszon alagútpárban vezet majd.
A későbbi M10-es egy rövid szakasza is kiépülne ebben a projektben
A NIF kiírásából az is kiderül, hogy az M0-ás szóban forgó északi szakaszának kezdeténél (a Megyeri-híd nyugati végénél) a budakalászi külön szintű csomópont a forgalmi igényeknek megfelelően átépül. Emellett Ürömnél egy külön szintű forgalmi csomópontot jön majd létre, támfallal határolt bevágásban. A szakasz másik végén az M0-ás egy különszintű csomópont által csatlakozik majd az M10-es Üröm és Solymár közötti szakaszához. Az M10-es utóbbi szakasza mintegy 4 km hosszú, kétsávos útként a jelen projekt részeként épülne ki – derül ki a közbeszerzésből.
Mindezeken túl Solymáron egy készenléti üzemmérnökségi telepet is terveznek, valamint az alagutak kelet-nyugat irányú fekvése miatt az alagút be- és kihajtása során az árnyékolás biztonságát is megvizsgálják.
Borítókép: illusztráció
Forrás: magyarepitok.hu