Augusztus 18-án, ünnepélyes keretek között adták át az új autóbusz-állomást az esztergomi intermodális csomópontnál. Az utasok augusztus 20-ától vehetik birtokba a pályaudvart.
Az átadó ünnepségen Dr. Völner Pál, a térség országgyűlési képviselője elmondta, hogy egy hosszú folyamatnak értünk a végére. Visszaemlékezett, hogy valamikor 2014 előtt kezdődött meg az a folyamat, mely során megújult az Esztergom és Budapest közötti vasútvonal. Hozzátette, hogy már akkor annak a gondolatnak a jegyében álltak hozzá a munkákhoz, hogy nem elegendő csak a síneket kicserélni. Ezért elvégezték a vasútvonal villamosítását, új vasúti szerelvényeket állítottak üzembe, de a legfontosabb, hogy kiépült egy olyan intermodális csomópont is, ahol a helyi buszközlekedés gördülékenyen ráfűződött a vasúti közlekedésre. Megjegyezte azt is, hogy 5-10 éven belül elérhetünk oda, hogy hibrid és villamos autóbuszok lesznek majd Esztergomban és környékén. Végezetül hozzátette, hogy Dorogon is épül egy intermodális csomópont, melyet szintén hamarosan átadhatunk.
Hernádi Ádám, Esztergom város polgárestere elmondta, hogy nagyon sokat dolgoztak azért, hogy Dunakanyar fővárosának 21. századi körülményekhez igazodó buszpályaudvara legyen. Visszaemlékezett, hogy a Simor János utcai autóbusz-állomás 1968-ban épült. A létesítmény mára korszerűtlenné és szűkössé vált a gépjárművek tárolására. A most átadás előtt álló pályaudvar pedig 21. századi körülményeket teremt, ahol az utasok egy helyen érhetik el a vasúti és az autóbuszközlekedéshez kapcsolódó szolgáltatásokat. „Mindennek helye van, minden kényelemesen elfér: utasok, járművek. A fejlesztés a NIF Zrt. beruházásában valósult meg 5,4 milliárd forint állami ráfordítással.” – tette hozzá. Kiemelte, hogy polgármesteri programja része az a vállalás is, amely szerint a magyar kormánnyal, a Zöld busz program részeként lecseréljük helyijáratú buszainkat.
Kerékgyártó József, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy itt Esztergomban a közösségi közlekedés egy újabb látványos mérföldkövéhez érkeztünk. Kiemelte, hogy július 15-én került a MÁV Zrt.-hez a Volánbusz Zrt. tulajdonosi jogkörgyakorlása, amely által az utasok érdekében menetrendi összehangolásokat és egyeztetéseket jelent, mindemellett közös tarifarendszer irányába megy el. Megjegyezte, hogy itt most augusztus 20-ától nem csak egy autóbusz pályaudvarnak az átadása történik meg, hanem egy komplex menetrendi összehangolás is. Végezetül hozzátette, hogy ezen az esztergomi vonalon hat év alatt megnégyszereződött az utasszám, tavaly már 5 millióan vették igénybe itt a vasutat.
Ungvári Csaba, a Volánbusz Zrt. üzemeltetési vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a Volánbusz kiemelt célja a közösségi közlekedés magas színvonalú biztosítása. Hozzátette: bíznak abban, hogy az újratervezett, összehangolt menetrend és az infrastrukturális fejlesztések egyre több közlekedőt győznek meg arról, hogy az egyéni utazás helyett a közösségi közlekedési eszközöket válasszák.
Kikina Artúr, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója a beruházás műszaki paramétereiről elmondta, hogy Esztergomhoz hasonlóan a beruházás részeként Dorogon is fejlesztik az autóbusz-közlekedést. Várhatóan pár hónapon belül ott is befejeződnek a munkák, és egy új autóbuszállomás üzeme vehető fel az eddig nehezen megközelíthető, szigetként működő vasútállomás mellett.
A NIF Zrt. fejlesztéséről: A beruházás részeként új forgalmi és üzemi épület, valamint új autóbusz tároló épült. Az 5700 m2-es terület 12 csuklós és 16 szóló busz parkolására alkalmas. Az utasok komfortjáról a magasabb szolgáltatási színvonalat képező környezet kialakítása gondoskodik. A kialakított buszmegálló felülete 2188 m2, ehhez 1400 m2 járda kapcsolódik. 1080 m2 peron épült, az utasokat 3 perontető védi az időjárás viszontagságaitól. Az itt elhelyezett 12 kocsiállásra audiovizuális utastájékoztató kijelző került. A kényelmesebb várakozásról 23 pad, a tisztább környezetről 26 szemetes kihelyezése gondoskodik. A barátságos környezet megteremtése érdekében pedig 14 ezer m2 területet füvesítettek, több mint 7000 cserjét és 200 fát ültettek.