Kategóriák: Hírek

Ford Transit Trail és Active – terepen, Transittal

A kék ovál éllovas Európában a haszonjármű eladások terén. Ez a pozíció tovább erősödik, mert megérkeztek a terepet jobban bíró és a 4×4-es Transitok is.

A jelek szerint a Ford talált néhány rést a szuper széles és a szinte mindent lefedő haszonjármű kínálatában. A Trail és az Active utónevű típusok azoknak a vállalkozásoknak és családoknak lehet érdekes, amelyek gyakran merészkednek le az aszfaltozott utakról. A könnyen felismerhető, látványos modellekkel kapcsolatban még egy hír: az év második felében már a kisebb, azaz a Transit Connect típusok is elérhetők lesznek terepes kivitelben.

Szerencsére nem csak annyit csinált a Ford, mint amit eddig megszoktunk az autóipartól: egy kicsit megemelik a hasmagasságot és látványos műanyag elemekkel körberakják a járművet. A terepjárás kulcselemét, a Forddal régóta együttműködő Quaife szállította. Ez az alkatrész a mechanikusan működő, részlegesen önzáró differenciálmű (mLSD). Az angol hajtás- és sebességváltó specialista, a Forddal közösen alkotta meg az mLSD-t.

A kék ovál, az mLSD-hez igazította a Transitok menetstabilizáló-programját (ESP) és a kerékkipörgés-gátló rendszerét. Így értek el egész jó terepképességeket a fronthajtású Transitoknál.   

Aki többet akar, vagy gyakrabban jár terepen, az választhatja a négykerék-hajtást. Ezek a modellek már a hátsó hajtású kivitelekre épülnek. Átlagos körülmények között a hátsó kerekeket hajtják, tehát az üzemeltetésük gazdaságos.    

Ennél a változatnál négy, a sofőr által választható állás található: csúszós út, sár és mély keréknyom. Komolyabb helyzet esetén pedig ott az AWD Lock mód, amely az első és a hátsó tengely között, 50:50 százalékban osztja el a motor nyomatékát. A hajtásrendszer arra is képes – hogyha olyan a helyzet – akkor az első kerekekre irányítsa a motor nyomatékának több, mint 50 százalékát.

Plusz pont a számtalan változatban rendelhető autónál, hogy a 4×4-es technika megrendelése esetén a raktér, az ülések száma és a teherbírás sem változik. A különféle tengelytávokkal, fülkékkel és felépítésekkel kérhető négykerék-hajtású modellek könnyen felismerhetők. Az ismertetőjegyek: fekete lökhárítók, a fekete oldalsó védőcsík és a karosszérián lévő Trail feliratok. Elérhető az a különleges hűtőrács is, amelyen a megszokott jelvény helyett, óriási Ford felirat található.

Az utastérben a könnyen tisztítható, igen látványos bőrkárpitozásról ismerhető fel a terepes Transit. Plusz, alapáras a légkondicionáló a jól felszerelt modelleknél.   

A kétliteres EcoBlue turbódízelekkel szerelik a terepes Transitokat, amelyek 130, 170 és 185 lóerős kivitelben érhetők el. A felsorolt erőművek kaphatók 48 voltos, lágy hibrid rendszerrel, így ezek még takarékosabbak és még zöldebbek.

A Transit Active modellek csatlakoznak a Fiestából és a Focus-ból kialakított Active modellcsaládhoz. Itt is megtalálható az mLSD, ezen felül egyedi keréktárcsákat kapott a Transit Active és megérkeztek a sárvédő-szélesítések is az autóhoz. Így tette a Ford dögösebbé és terepen használhatóbbá a személy és áruszállító Transitokat.                                                    

A cikk a Milyenautot.hu közreműködésével készült.

Megosztás