• Kezdőlap
  • Hírek

    Új panorámatükröket telepítenek Dorog több pontján

    2025-05-10

    Madarak és fák napjára – Klímaváltozás: a gyakori fajok sincsenek biztonságban

    2025-05-10

    A Szlovákiában megjelent afrikai sertéspestis elleni védekezésre is figyelniük kell a hazai állattartóknak

    2025-05-10

    Baleset történt Esztergomban

    2025-05-09

    A zöldség- és gyümölcskereskedőket ellenőrzik vármegyénkben

    2025-05-09
  • Települések hírei
    • Dorog
    • Esztergom
    • Esztergom-kertváros
    • Tát
    • Nyergesújfalu
    • Tokod
    • Tokodaltáró
    • Csolnok
    • Leányvár
    • Kesztölc
    • Piliscsév
  • Heti Novella
  • Mesélő tájak és formák
  • Közérdekű
Facebook Twitter Instagram
vasárnap, május 11
  • Impresszum
  • Médiaajánló
  • Adatvédelmi tájékoztató
Facebook YouTube
Dorogi-medence Regionális Hírportál
  • Kezdőlap
  • Hírek

    Új panorámatükröket telepítenek Dorog több pontján

    2025-05-10

    Madarak és fák napjára – Klímaváltozás: a gyakori fajok sincsenek biztonságban

    2025-05-10

    A Szlovákiában megjelent afrikai sertéspestis elleni védekezésre is figyelniük kell a hazai állattartóknak

    2025-05-10

    Baleset történt Esztergomban

    2025-05-09

    A zöldség- és gyümölcskereskedőket ellenőrzik vármegyénkben

    2025-05-09
  • Települések hírei
    • Dorog
    • Esztergom
    • Esztergom-kertváros
    • Tát
    • Nyergesújfalu
    • Tokod
    • Tokodaltáró
    • Csolnok
    • Leányvár
    • Kesztölc
    • Piliscsév
  • Heti Novella
  • Mesélő tájak és formák
  • Közérdekű
Dorogi-medence Regionális Hírportál
Ön itt van:Kezdőlap » Tetőfelújítás miatt év végéig bezár a Nyugati pályaudvar csarnoka
Hírek

Tetőfelújítás miatt év végéig bezár a Nyugati pályaudvar csarnoka

dorogimedence.huÁltala: dorogimedence.hu2020-05-06Nincs hozzászólás4 perc olvasás
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr E-mail
Megosztás
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest E-mail

A 143 éves Nyugati pályaudvar műszaki állapota és műemléki értékének megóvása, valamint a vasúti forgalomban való kiemelt szerepe miatt, halaszthatatlanná vált az épületegyüttes tetőszerkezetének mielőbbi rekonstrukciója.

A MÁV állomásfejlesztési projektjének egyik kiemelt felújítása közé sorolt munka biztonságos végrehajtása érdekében a vasúttársaság május 8-ától december elejéig lezárja az utascsarnokot. A munkák ideje alatt a MÁV-START ideiglenes menetrendet vezet be, több vonatot más budapesti állomásra irányít és a vasúttársaság kérésére a BKK is tájékoztatást ad a módosításokról az érintett járatain.

A rendszerváltás előtti rossz minőségű, valamint az azóta történt, de a jelenleginél lényegesen kisebb volumenű renoválásokon átesett főpályaudvar biztonságos állapotának helyreállításáért, a következő hónapokban megvalósul számos fontos intézkedés. Ezek közé tartozik az éves szinten közel 18 millió ember által használt vágánycsarnok tetejének és a csatlakozó üvegszerkezeteknek, valamint a pénztárcsarnok, a gyorsétterem és a homlokzati hat kisebb torony tetőszerkezeteinek műemléki rekonstrukciója – összesen körülbelül 8200 négyzetméteren. Az üveg függönyfal is teljesen megújul az épület mindkét végén, 2200 négyzetméteren. Mindezek mellett megtörténik az állomásépület többi, mindezidáig fel nem újított tetőszakaszának javítása, a csapadékvíz-elvezető rendszer részleges átépítése, a csarnokban a felsővezeték-hálózat megújítása. Utóbbi a 10-13. vágány felsővezetéki rendszere felújításának első üteme is egyben, aminek a második üteme a későbbiekben, 2021-ben várható az aluljáró felújításával, valamint modern utastájékoztatási elemek, például LED-fal építésével és a kijelzők cseréjével együtt. A többi tetőrész folyamatos átadása 2021. II. negyedév és 2022. II. negyedév között valósul meg.

Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára kiemelte: „A vasút stratégiai eszköz Budapest és az elővárosok közlekedésében, a Kormány aranytartaléknak tartja a vasúti közlekedést, amely még rengeteg kihasználatlan lehetőséget kínál. A HÉV teljes megújításával, valamint a MÁV-csoport által is javasolt vasúti felújítások és bővítések elvégzésével akár 70 százalékkal is növelhető a vasúti közlekedést választó utasok száma Budapesten és az elővárásokban.” Az államtitkár beszélt arról is, hogy a következő lépés, a főváros vezetésével közösen, a jelenleg meglehetősen elhanyagolt Nyugati tér megújítása lehet, a felszíni közlekedés átszervezésével, több zöld és minőségi gyalogosfelületet biztosítva a közlekedőknek. Naponta több százezer utas fordul meg itt, érinti a legforgalmasabb metró, az M3-as, napi 550 ezer utassal, a 4-es és a 6-os villamos pedig napi 400 ezer szállít. Az autóforgalmat a belvárosba öntő felüljáró városépítészeti szempontból sem szerencsés megoldás, Budapest egyik legszebb középületét, az Eiffel iroda tervezte Nyugati pályaudvar műemlék csarnokát is kitakarva rontja a városképet, elbontása  több szempontból indokolt.

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára elmondta: „Az Innovációs és Technológiai Minisztérium kiemelt törekvése a közösségi közlekedés és különösen az annak gerincét adó környezetkímélő vasút versenyképességének erősítése az egyéni megoldásokkal szemben. A koronavírus-járvány és a veszélyhelyzeti intézkedések a védekezés első szakaszában nem okoztak jelentős késedelmet a hazai közlekedésfejlesztésben. A beruházások a vírusválság ellenére idén tavasszal a tervezett ütemben haladtak, haladnak. Ha a továbbiakban is sikerül tartani a tempót, 2020 rekordév lehet a vasúti fejlesztések terén. A Nyugati pályaudvar meghatározó szerepet tölt be a hazai vasút talán leglátványosabb, korszakhatárt jelentő fejlesztésében. A ceglédi és váci vonalak budapesti végpontjaként ide érkeznek, innen indulnak majd az első ütemben munkába álló emeletes motorvonatok. A kormányzati támogatással folytatódó beszerzéseknek köszönhetően másfél-két éven belül a Budapest elővárosi forgalomban mindenütt korszerű Desiro, Flirt és Kiss járművek szállíthatják majd az utasokat.”

Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója hozzátette: „A Nyugati pályaudvar tetőszerkezetének felújításával régi adósságát törleszti a vasútvállalat, hiszen az elmúlt 30 évben csak kisebb volumenű renoválások voltak. A 143 éves pályaudvar Budapest egyik szimbóluma, a magyar modernizáció egyik jelképe, ezért a felújításánál műemlékvédelmi szempontokat is figyelembe kell vennünk, azaz a munka különleges, esetenként kézműves tudású szakiparosok bevonásával fog zajlani. A sikeres közbeszerzési eljárás eredményeképpen a beruházást közel 9 milliárd forintért a Magyar Építő Zrt. végzi.”

A MÁV-START ideiglenes menetrendet vezet be, több vonatot más budapesti állomásra irányít a Nyugati pályaudvarról.  Május 8-án a Nyíregyházáról 16:36-kor induló Rózsa, a 17:36-kor induló Várda és a 18:36-kor induló Tulipán InterCity, a  Szegedről 19:45-kor induló Tiszavirág és a 20:45-kor induló Kárász IC vonat a Nyugati pályaudvar helyett Zuglóig közlekedik. Május 9-én és 10-én a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony és a Budapest–Szeged viszonylaton közlekedő InterCity vonatok a Nyugati pályaudvar helyett Zugló megállóhelyről indulnak és oda érkeznek.

A megvalósításhoz nélkülözhetetlen a vágánycsarnok fél éves lezárása, melynek érdekében több feladat elvégzése szükséges: négy vágányára ideiglenes vágányvéget, ütközőket alakítanak ki; a jelenlegi felsővezetéket lebontják, helyette ideiglenes rendszert építenek a csarnokig és ideiglenes utastájékoztatást alakítanak ki. A 10-13. vágányt 2020. május 8. 22 órától május 11. hajnali 4 óráig teljes hosszban kizárják, majd ezt követően, május 11. hajnali 4 órától ezek a vágányok ideiglenesen rövidebb hosszon lesznek használhatók. Május 11-én 4 órától június 19-én 22:15-ig fontos változás, hogy a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vonalon közlekedő sebesvonatok Zugló megállóhelyről indulnak és oda érkeznek a Nyugati pályaudvar helyett. A vonatokhoz az InterCity és elővárosi vonatokkal utazhatnak.

A Nyugati pályaudvar utascsarnokának több ütemű lezárása idején, a május 8. és december 7. közötti időszakra vonatkozó menetrendek és a részletes utastájékoztatás elérhető a  www.mav.hu/nyugati oldalon.

Fotók, forrás: MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság

Share this:

  • Click to share on Facebook (Opens in new window) Facebook
  • Click to share on X (Opens in new window) X
  • Click to email a link to a friend (Opens in new window) Email
  • Click to print (Opens in new window) Print

Kapcsolódó bejegyzések

felújítás közlekedés Nyugati pályaudvar vasút vonat
Megosztás. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr E-mail
Előző cikkJárványügyi statisztikák Dorogon
Következő cikk 3111 főre nőtt a fertőzöttek száma és elhunyt 10 beteg
dorogimedence.hu

Kapcsolódó bejegyzések

Új panorámatükröket telepítenek Dorog több pontján

2025-05-10

Madarak és fák napjára – Klímaváltozás: a gyakori fajok sincsenek biztonságban

2025-05-10

A Szlovákiában megjelent afrikai sertéspestis elleni védekezésre is figyelniük kell a hazai állattartóknak

2025-05-10

A hozzászólások le vannak zárva.

Szent György Vívó Egyesület
Plazma Állomás Esztergom
Richter Gedeon Nyrt.
Styevola és Fia Kft.
Copyright © 2025. Designed by ThemeSphere.
  • Dorogi-medencéről
  • Kezdőlap
  • Impresszum
  • Médiaajánló
  • Adatvédelmi tájékoztató

Írja be a keresendő szót és nyomja meg az Enter billentyűt. Mégsem: Esc.

Kedves Felhasználó! Tájékoztatjuk, hogy a hírportál felhasználói élményének fokozása érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával Ön a tájékoztatásunkat, illetve az adatvédelmi tájékoztatónkat tudomásul veszi.Elfogadom Elutasítom Bővebben
Adatvédelmi tájékoztató

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
 

Loading Comments...