Naponta látnak napvilágot új hírek Magyarországon és világszerte a vírussal kapcsolatban, de ezek az internetes kereskedelmet, illetve a webáruházak működését alapvetően nem befolyásolják. Tankó József esztergomi online marketing szakértő szerint egy kis odafigyeléssel és az online marketing eszközök tudatos használatával még jobban megerősödhet a vállalkozásunk a saját piacán.
Legyünk tisztában a marketing kiadásokkal
Amikor fellendülés van, és pörög a piac, akkor megtehetjük, hogy a pénzt imidzs reklámokra, illetve egyéb, kevésbé mérhető hatékonyságú megjelenési felületekre költjük. Ha viszont csökken a költségkeret, akkor figyeljünk jobban oda a marketing keretre, és legyünk pontosan tisztában a marketingre elköltött befektetésünk megtérülésével.
Ezekkel az adatokkal érdemes tisztában lennünk:
Webshop üzemeltetés esetén nem kérdés…
Az online marketing eszközök és online marketing csatornák hatékony használatával magasabb megtérülés, és kisebb egy vevőre jutó költség érhető el.
Így lehet bármilyen népszerű a termékkörünk és erős a helyzetünk a saját piacunkon, az átgondolt online stratégiával, illetve online marketing eszközökben rejlő lehetőségek kihasználásával még több bevételt generálhatunk.
Ha már van webáruházad, akkor mit tegyél, hogy kihasználd a koronavírus okozta válságot?
Lehet furán hangzik, de ez az egyik legjobb időszak, hogy még jobban rákoncentrálj az online felületeid fejlesztésére. Most kell többet foglalkozni a SEO-val ( keresőoptimalizáció), itt a lehetőség új marketing stratégiát összeállítani, illetve elkezdeni a új hirdetések kivitelezését. Ha olyan terméket árulsz, amit karantén idején sok rendelnek, akkor növeld a hirdetési keretedet és adj el még többet. De az sem lehet kifogás, hogy pont olyan terméket árulsz, amit az emberek karantén idején kevésbé rendelnek, mert amikor lecseng a vírus okozta válság, akkor még több ember fog a webshopokból rendelni és érdeklődni az olyan termékek iránt is, amit éppen te árulsz.
Kérdés, hogy te ekkor ott leszel a Google-ban az első keresések között? Vagy ott leszel a fejükben azon cégek között, akikre elsőként rákeresnek?
Ha fejlődni szeretnél és talpon maradni, akkor ez nem a visszahúzódás ideje. Most érdemes igazán több energiát beletenni az online marketingbe.