Kategóriák: Hírek

Mi történik a webshopokkal a koronavírus és a karantén idején?

Naponta látnak napvilágot új hírek Magyarországon és világszerte a vírussal kapcsolatban, de ezek az internetes kereskedelmet, illetve a webáruházak működését alapvetően nem befolyásolják. Tankó József esztergomi online marketing szakértő szerint egy kis odafigyeléssel és az online marketing eszközök tudatos használatával még jobban megerősödhet a vállalkozásunk a saját piacán. 

Legyünk tisztában a marketing kiadásokkal

Amikor fellendülés van, és pörög a piac, akkor megtehetjük, hogy a pénzt imidzs reklámokra, illetve egyéb, kevésbé mérhető hatékonyságú megjelenési felületekre költjük. Ha viszont csökken a költségkeret, akkor figyeljünk jobban oda a marketing keretre, és legyünk pontosan tisztában a marketingre elköltött befektetésünk megtérülésével.

Ezekkel az adatokkal érdemes tisztában lennünk:

  • mennyibe kerül nekünk egy webshop látogató,
  • mennyibe kerül egy vásárló,
  • mennyi a konverziós arányunk
  • Mennyi a visszatérő vásárlónk
  • mennyi az átlagos kosárérték
  • mennyi az egy vásárlóra jutó profit

Webshop üzemeltetés esetén nem kérdés…

Az online marketing eszközök és online marketing csatornák hatékony használatával magasabb megtérülés, és kisebb egy vevőre jutó költség érhető el.

Így lehet bármilyen népszerű a termékkörünk és erős a helyzetünk a saját piacunkon, az átgondolt online stratégiával, illetve online marketing eszközökben rejlő lehetőségek kihasználásával még több bevételt generálhatunk.

Ha már van webáruházad, akkor mit tegyél, hogy kihasználd a koronavírus okozta válságot?

Lehet furán hangzik, de ez az egyik legjobb időszak, hogy még jobban rákoncentrálj az online felületeid fejlesztésére. Most kell többet foglalkozni a SEO-val ( keresőoptimalizáció), itt a lehetőség új marketing stratégiát összeállítani, illetve elkezdeni a új hirdetések kivitelezését. Ha olyan terméket árulsz, amit karantén idején sok rendelnek, akkor növeld a hirdetési keretedet és adj el még többet. De az sem lehet kifogás, hogy pont olyan terméket árulsz, amit az emberek karantén idején kevésbé rendelnek, mert amikor lecseng a vírus okozta válság, akkor még több ember fog a webshopokból rendelni és érdeklődni az olyan termékek iránt is, amit éppen te árulsz.

Kérdés, hogy te ekkor ott leszel a Google-ban az első keresések között? Vagy ott leszel a fejükben azon cégek között, akikre elsőként rákeresnek?

Ha fejlődni szeretnél és talpon maradni, akkor ez nem a visszahúzódás ideje. Most érdemes igazán több energiát beletenni az online marketingbe.

Megosztás