Az utóbbi hetekben nagyon problémás Dorog város levegőjének minősége. Eddig a dorogi mérőállomás egészségtelennek állította be a levegő minőségét, viszont január 7-én, a légszennyezettség szintje átlépte a jogszabályban meghatározott egészségügyi határértékeket, és ez a szint hosszú távon már számottevő káros egészséghatást okozhat.
Január 7-én, délután a nitrogén-dioxidok 51%-os értéket mutattak, melynek a besorolása „kedvezőtlen”. A nitrogén oxidok pedig 43%-ot mutattak, amelynek „problémás” a besorolása.
A legszennyezes.hu három napos előrejelzése sem mutat javulást, végig ilyen magas szennyezettségű levegőre kell számítanunk Dorogon.
Dorog összesített szmog-index: 53.6
A legszennyezes.hu egészségügyi javaslata:
Érzékeny csoportok: Kerüld a tartós kintlétet, a lakás szellőztetését a legtisztább időszakra időzítsd.
Átlagos népesség: Fontold meg, hogy átütemezd, vagy csökkentsd a nehéz kültéri tevékenységeidet, ha tüneteket veszel észre magadon.
Nitrogén-oxidok (NOx), és nitrogén-dioxid: Nitrogén-oxidoknak nevezzük a nitrogénnek (N) oxigénnel (O) alkotott vegyületeit. Köznapi értelemben nitrogén oxidok (NOx) alatt leginkább a nitrogén-oxidot (NO) és nitrogén-dioxidot (NO2) értjük. A légszennyezés mérésénél is ezen vegyületek mérése történik. A légkörben még ezeken túl a dinitrogén-oxid fordul elő (N2O).
Nitrogén-dioxidok létrejötte: A nitrogén oxidok hő hatására jönnek létre. A légkör 78%-a nagyon stabil nitrogén gázból áll ( N2) ez erdőtüzek, villámlás során természetes módon oxidálódik és nitrogén oxidok jönnek létre. Ugyanez a folyamat játszódik le emberi hatásra is, például az autókban az üzemanyag elégetésekor, vagy hőerőművekben, vagy éppen háztartási méretű kályhákban, kazánokban. A nitrogén fő forrása ezekben az esetekben a levegő nitrogén tartalma és csak jóval kisebb arányban az alkalmazott üzemanyag vagy tüzelőanyag nitrogéntartalma. A tüzelés és a közlekedés mellett a vegyipar, és a nitrogénművek is fontos forrásai az antropogén nitrogén-oxid kibocsátásnak. Az ipari országokban a nitrogén-oxid kibocsátás mintegy 40%-át a közlekedés, 50%-át az ipari és háztartási tüzelés, a maradék 10%-ot a vegyipar és a természetes források adják