Chatbotok, élő videók, hirdetésekben fokozottabb személyre szabottság, ezeket a lehetőségeket használhatjuk ki 2019-ben az online marketingben.
Hogy ez bővebben mit jelent azt az alábbi cikkben gyűjtöttük össze Tankó József esztergomi online marketing szakértő segítségével.
Mesterséges intelligencia az online hirdetésekben
A mesterséges intelligencia használatával személyre szabottabb üzeneteket, hirdetéseket készíthetünk és jobb elemzéseket, statisztikákat kaphatunk. Plusz ezek a hirdetési rendszerek képesek saját maguk elemzésére, a tanulásra és fejlődésre, hogy egyre jobb hatékonysággal tudják a potenciális érdeklődőket ajánlatunk, weboldalunk felé terelni. Már most is elérhetők ezek a hirdetési funkciók a Facebook, illetve Google Ads felületein, ahol automatizálhatunk és “okos” kampányokat is futtathatunk.
Chatrobot – vagy röviden Chatbot
Amikor a felhasználó például céges Facebook oldalunkon, illetve Messengeren keresztül kapcsolatba lép cégünkkel, akkor azonnali vagy rövid időn belüli választ vár tőlünk, melyet nem könnyű mindig teljesíteni. Viszont ha a választ nem kapja meg, akkor könnyen tovább áll. Az idő szerepe itt különösen fontos, hiszen ha hosszú ideig marad megválaszolatlan a kérdés, akkor nagyon nagy a lemorzsolódás esélye. A chatbotok alkalmazása azért egyre népszerűbb, mert az általános, gyakran feltett kérdésekre azonnali választ tudnak biztosítani az érdeklődőknek és amennyiben egy kérdésre nem tud válaszolni az előre beprogramozott lehetőségek alapján, akkor a telefonhívás, vagy e-mailes kapcsolat felé tereli a kérdezőt. A Chatbotok használata felhasználói oldalról is egyre népszerűbb, így érdemes velük próbát tenni. A ManyChat és a Chatfuel a két legnépszerűbb chatbot készítő szolgáltatás.
ÉLŐ videók
A 2018-as trendeket folytatva az idei évben is előbb nézünk majd meg egy videót, mint olvasunk el egy cikket. A Facebook 2016 elején tette elérhetővé az élő videózás lehetőségét. Az aktuális szokások figyelembe véve népszerűségük egyre csak növekszik, amit a Facebook tovább segít folyamatos új funkciók fejlesztésével. Ráadásul organikus elérésében is az élő videókat preferálja a Facebook, így ha eddig nem tettük meg, jövőre mindenképp érdemes adni neki egy esélyt. Vagyis egy-egy videónk vírusszerűen könnyen elterjedhet, ha megfelelő minőségű anyagot készitünk.
Influencer – Legyél véleményvezér
Az influencer marketing 2018-ban robbant be igazán a köztudatba és sikereit látva bátran mondhatjuk, hogy 2019-ben is egyre növekedni fog népszerűsége. Egyre több cég igyekszik megkeresni népszerű, befolyásos online véleményvezéreket, akiken keresztül természetes módon juttathatják el termékünket, szolgáltatásukat a célközönségükhöz. Ez az online jelenlét és márkatudatosság kiterjesztését jelenti. Az influencer marketingben a sok lehetőség mellett nagyon sok buktató is van. Fontos utánanézni: az influencer követő bázisának, statisztikákat, elemzéseket kérni. Megbízhatósága és hitelessége is vizsgálandó szempont. Ma már a potenciális influencer kiválasztása és megtalálása több gyűjtő online platformon keresztül könnyebb feladat, illetve a megbízhatóságuk is könnyebben ellenőrizhető.
Helyi hírportálok
A Dorog és környékbeli vállalkozások helyi hírportálokon is hirdethetnek. A dorogimedence.hu oldalon egy-egy PR-cikk sokkal hatásosabb lehet, mint a nyomtatott újság, hiszen szinte mindenkihez azonnal elérhet. A hírportálnak a Facebookon 3500 követője van, így a cikk megosztásával még nagyobb népszerűségre lehet szert tenni.
Természetesen még sokkal több izgalmas online marketing eszközt tartogat 2019. Most csak a teljesség igénye nélkül néhány izgalmasabbat emeltünk ki. Ha kérdés merül fel a lehetőségekkel kapcsolatban, bátran tedd fel kérdésedet Tankó Józsefnek e-mailben: tankojozsef@gmail.com.