Korábban írtuk, hogy a megújult vasútállomás mellett 6 állásos buszforduló is épül, illetve új bekötőutat is létesítenek körforgalommal.
A Dorogi-medence Regionális Hírportál megkereste a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt.-t a jelenlegi munkálatokkal kapcsolatban, illetve a jövőben megvalósuló kivitelezésekről.
A NIF Zrt. tájékoztatása:
Dorogon a vasútvonal korszerűsítése, az állomás vágányhálózatának teljes átépítésével egyidejűleg korábbi projekt keretében megvalósult. Jelenleg folyamatban lévő projekt során új 2. vágány épült 1200fm hosszban. Teljesen megújul, átépül a felvételi épület. Az utasforgalmi szempontból történő átalakítása a végső fázisban jár, a munkák várhatóan 2018 őszén befejeződnek, így az utasok számára is elérhetővé válik majd a megújult épület.
Az épület mögött, a volt tehervonati fogadó- és tároló vágányok helyén, azok elbontása, a terület rendezése után modern, 6 állásos buszforduló épül az autóbuszok és a vonatok közötti jobb átszállási lehetőség megteremtése érdekében. A felvételi épület előtti területen a korábbi teherpályaudvari funkciók évtizedes működéséből eredő vasútüzemi hatások felmérése és elemzése, és az esetlegesen szükséges beavatkozások vizsgálata még zajlik, a buszmegállók kialakítása ezt követően kezdődhet meg, várhatóan 2019-ben történő megvalósítással.
A forgalom biztonságos lebonyolíthatósága érdekében új összeköttetés épül ki a Hantken Miksa utcán keresztül a Richter Nyrt. bejáratának irányába, ahol a 111.sz. út csatlakozásánál körforgalom épül.
A magas szintű szolgáltatás beindítását a lehető leghamarabb, az utasok kiszolgálása érdekében már a projekt valamennyi munkájának elvégzését megelőzően megtettük a MÁV Zrt.-vel és a MÁV-Start Zrt.-vel közösen. A beavatkozásnak köszönhetően Dorogról is gyorsabban elérhető Budapest illetve a vasútvonal menti további agglomerációs települések, melyet az utasok tavasz óta folyamatosan tapasztalhatnak.
2018 tavasza óta modern, villanyvontatású FLIRT motorvonatokon közlekednek a teljes 2-es vonalon. A gyorsított személyvonatok esetében 62 percre csökkent a menetidő a Nyugati pályaudvar és Esztergom között, valamint bővült a menetrendi kínálat is.
A Rákosrendező-Esztergom vasútvonal villamosítása, biztosítóberendezés korszerűsítése projekt keretében összesen 51 km hosszan történik a vasútvonal villamosítása, illetve a teljes szakaszon kiépülnek a kiegészítő biztosítóberendezések is.
A „Budapest-Esztergom vasútvonal villamosítása és kiegészítő építési munkák végzése a felsővezeték építési munkákhoz kapcsolódóan” tárgyú Vállalkozási Szerződés keretében az érintett vasútvonal fejlesztésének kivitelezését az STO Esztergom Konzorcium végzi (konzorciumvezető: STRABAG Vasútépítő Kft.) A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával valósul meg.
Cikkek a témában:
Dorogi busz- és vasútállomás – 2017.07.03.
Előtérben a tömegközlekedés és a zöldfejlesztés – 2017.08.11.
Új utat, buszmegállókat terveznek Dorogon – 2018.02.20.
Elkezdődtek a dorogi forgalmi csomópont munkálatai – 2018.06.07.
Borítókép: Google Maps