A napokban írtuk, hogy vasúti teherszállítmány korlátozta a gyalogos átkelést Dorogon. Korábban pedig azt is írtuk, hogy a 4-es számú Esztergom-Almásfüzitő vasútvonalon pályafelújítás miatt vágányzár volt érvényben.
Az iho.hu beszámolója szerint az éjszakai tehervonatok és a dorogi tárolás csak ideiglenes volt, hiszen az Esztergom-Almásfüzitő vasútvonal felújítása miatt a „Suzuki-vonatoknak” kerülniük kellett.
„A hosszú autóvonatok éjszaka jártak a vonalon, hiszen napközben a sűrű személyvonati menetrend és a rövid állomások miatt esélytelen volt a közlekedésük. Óbuda és Dorog között egy ilyen 650 méter hosszú vonatot sehol sem lehet félre tenni keresztre, ez az igény nem érvényesült a vonal felújításakor. Dorog állomás és a Suzuki-gyár között a DB Cargo gépe és tolatócsapata dolgozott a vonatokkal. Normál esetben a kiszolgálás Tokod felől történik, most a vágányzár miatt kellett Dorogon vonatokat cserélni, tárolni.” – írja az iho.hu.
Az iho.hu szerkesztője, Vörös Attila videót is készített a hosszú vonatokról:
Fotó, forrás: iho.hu (Vörös Attila)