Facebook Twitter Instagram
    csütörtök, december 18
    • Impresszum
    • Médiaajánló
    • Adatvédelmi tájékoztató
    Facebook YouTube
    Dorogi-medence Regionális Hírportál
    • Kezdőlap
    • Hírek

      TOP 100-ban az Esztergomi SZC Bottyán János Technikum

      2025-12-17

      Súlyos betegséggel küzdő nyergesújfalui rendőrnő kezelésére gyűjtenek

      2025-12-17

      Módosul a Reimann Bányászattörténeti Miniverzum nyitvatartása

      2025-12-17

      Önkormányzati támogatást kap a Hősök terei társasház homlokzatfelújítása

      2025-12-17

      Emelkednek a temetői díjak Dorogon

      2025-12-17
    • Települések hírei
      • Dorog
      • Esztergom
      • Esztergom-kertváros
      • Tát
      • Nyergesújfalu
      • Tokod
      • Tokodaltáró
      • Csolnok
      • Leányvár
      • Kesztölc
      • Piliscsév
    • Heti Novella
    • Mesélő tájak és formák
    • Közérdekű
    Dorogi-medence Regionális Hírportál
    Ön itt van:Kezdőlap » Elkezdődhet az R11-es gyorsforgalmi út tervezése
    Esztergom

    Elkezdődhet az R11-es gyorsforgalmi út tervezése

    dorogimedence.huÁltala: dorogimedence.hu2018-01-12Nincs hozzászólás3 perc olvasás
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr E-mail
    Megosztás
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest E-mail

    Az Európai Unió közbeszerzési portálján olvasható, hogy a műszaki tanulmányterv, megvalósíthatósági tanulmány, környezetvédelmi dokumentáció (EVD, KHT), valamint engedélyezési és kiviteli terv készítését, az Esztergom és az M1 autópálya közötti, Zsámbékot nyugatról elkerülő 2×2 sávos gyorsútra vonatkozóan nyertes vállalkozást hirdettek.

    A közbeszerzésben leírtak szerint a tervező feladatai a következők:

    Az M1 autópálya és Esztergom város közötti közúti kapcsolat, az új R11 számú, 2×2 sávos gyorsút megtervezése (műszaki tanulmányterv, költség haszon vizsgálat/költség haszon elemzés, közúti biztonsági hatásvizsgálat, környezeti hatástanulmány (KHT) és a megvalósíthatósági tanulmány tervdokumentáció, továbbá engedélyezési és kiviteli tervdokumentáció és minden egyéb szükséges munkarész) az alábbi nyomvonalra:

    A tervezendő közúti kapcsolat kezdő csomópontját az 1. sz. főúthoz csatlakozva Herceghalom és Bicske között kell megtervezni, a távlati észak-déli, Helsinki V/C folyósó lehetséges tovább tervezését is figyelembe véve. Az előzménytervek alapján, amennyiben más igény nem jelentkezik, úgy az 1. sz. főúti csomópont és az új Bicske, Mány M1 autópálya csomópont között új nyomvonalon vezetett, 2×1 sávos leendő 103. sz. főutat kell tervezni. A tervezendő 103. sz. főút az R11 gyorsút megvalósításának részeként, azzal egy időben kerül megvalósításra.

    Az R11 gyorsutat az új Bicske, Mány M1 autópálya csomóponttól indulva, Zsámbékot, Tököt, Perbált és Tinnyét nyugatról elkerülve kell megtervezni, a 10-es számú főutat és Budapest-Esztergom vasútvonalat külön szintben keresztezve. Tovább haladva a nyomvonal a 117. sz. főút 2×2 sávos bővítésével éri el Esztergomot. A tervezendő 2×2 sávos gyorsút becsült hossza: 32 km.

    A megvalósíthatósági tanulmány feladata eldönteni, hogy a gyorsút a 117. sz. főút-1117. j. út csomópontjában, vagy a 117.sz. főút-111. sz. főút csomópontjában, vagy az 1117. j úton, az Ipari Park irányában érjen véget.

    A 117. sz. főút 2×2 sávos bővítésénél a Kesztölc térségében lévő ív korrekciója is a feladat része.

    A beruházás részeként megtervezendő a 1117-es jelű út felújítása, felülvizsgálata is a jelenlegi 117. sz. főút és a 1111. j. út között, beleértve a 1117. és 1111. jelű utak tervezett csomópontját is.

    Műszaki tanulmányterv, megvalósíthatósági tanulmány és EVD, illetve KHT dokumentáció elkészítése szükséges a 2×2 sávos gyorsút tovább vezetésére Esztergomtól a 11. sz. főútig figyelembe véve a későbbiekben esetlegesen megvalósuló új esztergomi Duna-híd helyét és a meglévő Esztergom–Stúrovo (Párkány) teherkomp megközelítését. Ezen szakasz szintén szükséges a környezetvédelmi engedély megszerzése, viszont engedélyezési és kiviteli terv szintű megtervezése nem része a feladatnak. A tervezendő szakasz becsült hossza: 4 km.

    A tervdokumentációnak be kell mutatnia, biztosítania kell a távlati M10 számú gyorsforgalmi út, R11 gyorsúthoz történő csatlakozási lehetőségét.

    Általános tervezési szempontok:

    — Az esetlegesen szükségessé váló járulékos útépítési beruházások tervezése is szükséges, a teljes projekttel egy időben és ütemezetten történő megvalósítást is figyelembe véve. A szükséges környezeti engedélyek megszerzése ezen utakra is szükséges,

    — Úny, illetve a 10. sz. főút térségétől Esztergomig, a 1117. jelű útig a már elkészült Zsámbékot keletről elkerülő 2×2 sávos gyorsút nyomvonalát kell figyelembe venni, amelyet a kiadásra kerülő dokumentációban foglaltak szerint a tervezés során felül kell vizsgálni, szükség esetén át kell tervezni,

    — A figyelembe vehető nyomvonalak tervezése, felülvizsgálata során törekedni kell költséghatékony műszaki megoldások tervezésére, mind kiépítés, mind üzemeltetés szempontjából. Szakaszonként történő engedélyezés, megvalósítás lehetőségét szintén vizsgálnia kell a Tervezőnek.

    Nyertes Ajánlattevő feladatát képezi továbbá Natura 2000 hatásbecslési dokumentáció készítése is.

    Forrás: ted.europa.eu
    Fotó: illusztráció

    esztergom gyorsforgalmi út M1 autópálya R11
    Megosztás. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr E-mail
    Előző cikkIttas vezetőket kaptak el Annavölgyön és Esztergomban
    Következő cikk A Dorogi FC téli menetrendje
    dorogimedence.hu

    Kapcsolódó bejegyzések

    TOP 100-ban az Esztergomi SZC Bottyán János Technikum

    2025-12-17

    Súlyos betegséggel küzdő nyergesújfalui rendőrnő kezelésére gyűjtenek

    2025-12-17

    Módosul a Reimann Bányászattörténeti Miniverzum nyitvatartása

    2025-12-17

    A hozzászólások le vannak zárva.

    Richter Gedeon Nyrt.
    Styevola és Fia Kft.
    Copyright © 2025. Designed by ThemeSphere.
    • Dorogi-medencéről
    • Kezdőlap
    • Impresszum
    • Médiaajánló
    • Adatvédelmi tájékoztató

    Írja be a keresendő szót és nyomja meg az Enter billentyűt. Mégsem: Esc.

    Kedves Felhasználó! Tájékoztatjuk, hogy a hírportál felhasználói élményének fokozása érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával Ön a tájékoztatásunkat, illetve az adatvédelmi tájékoztatónkat tudomásul veszi.Elfogadom Elutasítom Bővebben
    Adatvédelmi tájékoztató

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Non-necessary
    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
    SAVE & ACCEPT