Kategóriák: Hírek

Az így is zsúfolt 10-esre mégnagyobb forgalom vár

Inkább az M0-ásra és az Esztergomot az M1-gyel összekötő gyorsútra koncentrál a kormány, hiába lobbiznak a polgármesterek. Ezáltal a 10-es út forgalma 50%-kal megnövekedhet.

A Pilis-völgy, vagyis a rettenetesen túlterhelt 10-es út mellékének polgármesterei attól tartanak, hogy hamarosan még rosszabbra fordulhat a dugóhelyzet, mivel év végére befejeződik az M0-ás nyugati szektorának engedélyezési eljárása, és utána megindulhat a körgyűrű hiányzó szakaszának építése. Ez látszólag örömhír, de a 10-es út menti települések polgármesterei attól félnek, hogy az új út miatt megnövekedett forgalom zúdul a falvakra, mindenekelőtt a már most is majdhogynem élhetetlen központú Piliscsabára és Pilisvörösvárra, valamint kisebb mértékben Pilisjászfalura, Leányvárra és Dorogra.

Ha előbb készül el a körgyűrű hiányzó szakasza, mint a településeket tehermentesítő M10-es gyorsforgalmi út, a 10-es út forgalma becsléseik szerint akár 50%-kal is megnövekedhet, ami tovább növeli az ingázási időt Budapest felé, illetve a falvak por- és zajterhelését. Tizenkét polgármester ezért írt egy közös levelet Homolya Róbert közlekedési államtitkárnak, hogy a környéken élő 60 ezer ember nevében arra kérje a kormányt, hozzák előre az M10-es építését.

Homolya válaszából azonban az derül ki, hogy a gyorsforgalmi út építése beláthatatlan messzeségben van, sőt, talán egyáltalán nem is lesz M10-es.

A válaszából kiolvasható:
– Az M10 „részlegesen” ki fog épülni egy rövidebb szakaszon a solymári Auchanig
– Az M10 többi szakaszának kiépítése már a középtávú hálózatfejlesztési tervben sem szerepel, és nem része az összeurópai TENT-T nyomvonalak hálózatának sem.
– Pénz sincs rá, viszont rém drága (110-120 mrd) lenne, mert tartalmaz egy 4 km hosszú alagutat
– Az M0-ás építésével pedig végképp nem akarnak bevárni egy olyan projektet, ami részben még előkészítetlen.

A semmibe vesző M10-es helyett a kormány egy másik projektet, az Esztergomot az M1-es autópályával összekötő R11-es gyorsút építését tartja fontosnak, és azzal vigasztalja a Pilis-völgyieket, hogy ez az út az ő problémáikon is segíteni fog.

Ps.: A térségben élők ezt az érvet régóta ismerik, és erősen kétlik, hogy így lenne. A Pilis-völgyben a legnagyobb forgalom nem Esztergomból tart Budapestre, hanem a közelebbi agglomerációs településekről járnak be az emberek a fővárosba. Ezt egyáltalán nem tudja enyhíteni egy olyan út, ami leginkább az esztergomi üzemek áruszállítási problémáit oldja meg.

Valovics László egy korábbi videója a zsúfolt 10-es útról>>

Forrás: valasz.hu

Megosztás