Facebook Twitter Instagram
    szombat, december 6
    • Impresszum
    • Médiaajánló
    • Adatvédelmi tájékoztató
    Facebook YouTube
    Dorogi-medence Regionális Hírportál
    • Kezdőlap
    • Hírek

      Útlezárás lesz szombaton Dorogon

      2025-12-05

      Ők vármegyénk gazdaságának motorjai

      2025-12-05

      Az ünnepek alatt nem végez tervezett áramszünettel járó munkákat az E.ON

      2025-12-05

      Felgyújtotta haragosa autóját Esztergomban

      2025-12-05

      Halálos kimenetelű baleset történt a 10-es úton

      2025-12-05
    • Települések hírei
      • Dorog
      • Esztergom
      • Esztergom-kertváros
      • Tát
      • Nyergesújfalu
      • Tokod
      • Tokodaltáró
      • Csolnok
      • Leányvár
      • Kesztölc
      • Piliscsév
    • Heti Novella
    • Mesélő tájak és formák
    • Közérdekű
    Dorogi-medence Regionális Hírportál
    Ön itt van:Kezdőlap » A legjobb chatbotok, amelyeket 2021-ben találhatsz
    Hírek

    A legjobb chatbotok, amelyeket 2021-ben találhatsz

    dorogimedence.huÁltala: dorogimedence.hu2021-05-24Nincs hozzászólás5 perc olvasás
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr E-mail
    Megosztás
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest E-mail

    Egy chatbot olyan, mintha minden egyes látogatódhoz (a weboldaladon) egy egyéni partnert társítanál, aki segít neki végigmenni az oldal folyamatain. Valaki, aki 0-24-ben az év minden napján elérhető, és proaktívan képes kommunikálni. Olyan, mintha ilyen ember nem is létezne, igaz? Persze, hogy igaz! A chatbotok egyre okosabb, egyre proaktívabbak, és egyre jobban képesek valódi válaszokat adni.

    A csevegőbotok fogalmi meghatározása

    A chatbot az egy olyan szoftver, amely képes automatikusan válaszolni feltett kérdésekre, megjegyzésekre reagálni. Ennek a szoftvernek egyetlen célja van: a kommunikáció. Emlékszem, még régen volt egy olyan chatbot, amelyet Istenként „adtak el”, és az igazság az, hogy már akkor (ez kb. 10 éve volt) is hosszú időre le tudott kötni a „vele” való csevegés.

    A chatbotok két szereptípust töltenek be:

    1. Ügyfélszolgálat
    2. Emberies kommunikáció

    Az első körben elég egyértelmű, hogy miről van szó: egy adott cég holnapján nem ügyfélszolgálatosok válaszolnak a százezredik, az árakra vonatkozó kérdésre, hanem egy chatbot. Így a cég spórol, hiszen nem kell embert alkalmaznia külön erre a dologra, az ügyfél pedig elégedett, mert a másodperc törtrésze alatt választ kap a kérdéseire.

    Az ügyfélszolgálati kiszolgálásra kitalált chatbotok elég gyakran észrevétlen olvadnak bele a böngészésünkbe. Persze sokszor nem „állunk szóba” ezekkel a szoftveres segítőkkel, de a kutatások azt mutatják, hogy sokan használják őket. Természetesen itt is elég nagy verseny van már a piacon, és kisebb-nagyobb cégek versengenek a legjobb chatbot-fejlesztő címéért – és a piac nagyobbik szeletéért. Egy rövid kereséssel másodpercek alatt lehetne találni legalább két tucat különböző chatbot platformot, ingyenest és fizetőst egyaránt.

    De vajon miért van ennyi? A válasz egyszerű: az alaptechnológia igen egyszerű. Hiszen csak annyit kell tenni, hogy a kulcsszavakat, kulcs mondatokat tanítunk meg egy algoritmusnak, ami azok alapján a rendelkezésre álló válaszokból válogat. Ma már persze nagyon kevés olyan chatbot van, ami ezen az elven működik! Most, a 21. század második évtizedében már ott járunk, a szoftver már tanulni is képes, és a korábban feltett kérdések, és az azokra adott felhasználói válaszok és reakciók alapján tud jó választ adni. Az alapvetés, hogy a chatbotok számára kell egy olyan tudástár, ahonnan az alapvető információikat kinyerhetik, de azon túl a legjobb chatbotok már képesek tanulni. És tanulnak, fejlődnek, mi pedig alig tudjuk eldönteni, hogy robottal vagy élő emberrel beszélünk-e.

    Nézzünk néhány példát az üzleti célú chatobotokra!

    Microsoft Bot Framework

    Kezdjük ott, ahol szinte mindent kezdünk, ami informatikával kapcsolatos. A Microsoft Bot Framework a szoftveróriás egyik olyan fejlesztése, ami sokáig részét képezi majd az életünknek. Ez a keretprogram az Azure-ral kompatibilis, beágyazható, és bizony a mesterséges intelligencia adja az alapját. Ez azt is jelenti, hogy a rendszer alkalmas arra, hogy betanítsuk, így pedig rendkívül széles körben alkalmazható.

    Acquire

    Az Acquire egy, a fentinél valamivel egyszerűbb program. Nem beszélhetünk mesterséges intelligenciáról, inkább egy olyan programról, amely egyszerű válaszokat tud adni. Sok helyen láthatunk ilyen chatbotot működés közben, van több olyan casino online magyar nyelven, amelyek ilyen chatbotokkal promóciókat futtatnak.

    ChatterOn

    Harmadik példánknak pedig egy olyan szoftvert hozunk fel, amelyik meglovagolva a jelenlegi népszerűségi hullámot, nem weboldalakra, hanem a Messengerbe költöztet chatbotot. Ez is egy nagyon jó technológia, és sok gondot meg is lehet vele spórolni, hiszen ma már minden Facebookot és Messengert használ. Emiatt pedig sok cégnek nincs külön honlapja, hanem ezen a közösségi hálózaton üzemelteti a fő profilját. Az, hogy ez hosszú távon jó –e vagy sem, azt a jövő dönti el. Mindenesetre a ChatterOn-nal lehetőséged lenne egy alap válaszoló-robotot létrehozni.

    És mi a helyzet a beszélgető botokkal?

    Visszatérve a korábbi példára, vannak olyan chatbotok, amelyek nem eladni és ügyfélszolgálati kérdésekre választ adni vannak, hanem azért, hogy szórakozzunk, vagy átsegítsenek nehéz időszakokon.

    A beszélgetésre kifejlesztett intelligens chatbotokat lehet komolyan is használni, és lehet komolytalanul is. Nézzük meg a komoly használatot először!

    Segítő chatbotok

    Talán ez a legizgalmasabb terület ebben a fejlesztési körben. Egy orosz cég, az Endurance elkezdett egy olyan intelligens partner-szoftver fejleszteni, az Alzheimer-ben szenvedőknek nyújthat segítséget. Az alap tézis az, hogy a szoftver képes tárolni és megérteni a beteg által mondottakat, és ha később esetleg nem emlékszik valami, akkor a korábbi beszélgetés alapján képes lehet segíteni. Ez egy nagyon futurisztikus, de mégis nagyon emberközeli megközelítése a mesterséges intelligenciának. A szóban forgó szoftver egyébként nyílt forráskódú, és felhőalapú, tehát az orvosok és a családtagok akár vissza is nézhetik az elhangzottakat, fontos, gyakran elfelejtett információt kinyerve ezzel.

    Egy másik érdekes fejlesztés a Casper, amely az álmatlanságban szenvedőknek segít átvészelni az álmatlan időszakokat. Még kezdeti stádiumban van, emiatt a válaszok nem mindig passzolnak, de ez is egy olyan kezdeményezés, amit érdemes lenne felkarolni.

    Szórakoztató chatbotok

    A szórakoztatásra szánt chatbotok is igen sokfélék, és tényleg el lehet velük szórakozni, főleg ha épp nincs emberi lény a közelünkben. Számos chatbottal találkoztam már, és nem csak vicces, de néha félrevezetően valószerű válaszokat is kaptam ilyenektől.

    Ha példákat akarunk hozni, akkor ott van, mondjuk a Disney egyik chatbotja, ami még a Zootopia kiadása idején látott napvilágot. Ez alapvetően egy nyomozós játék volt, még egy felnőttet is le tudott kötni. Hasonlóan humoros megközelítése ennek a technológiának a Galaxis Őrzői chatbot is.

    Ezeken túl pedig számos helyen találkozhatunk, chatbotokkal Nem is gondolnád, de egy étteremnek is lehet már chatbotja, amitől megkérdezhetjük, hogy mi a menü, mennyibe kerül, amit kinéztünk, vagy, hogy van-e szállítás a címünkre. De ugyanígy politikusok és nagy cégek is futtathatnak ilyen válaszoló robotokat, aminek lehet, hogy sok haszna nincs, de reakciót, és oldalmegtekintést hoz magával.

    Ennyi volt tehát a kis összefoglalóm a chatbotokról, ha legközelebb találkozol eggyel, kérdezd meg, hogy van!

    chatbot
    Megosztás. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr E-mail
    Előző cikkPünkösdvasárnapi szentmisét celebrált Erdő Péter
    Következő cikk Halálos baleset történt a 10-es úton
    dorogimedence.hu

    Kapcsolódó bejegyzések

    Útlezárás lesz szombaton Dorogon

    2025-12-05

    Ők vármegyénk gazdaságának motorjai

    2025-12-05

    Az ünnepek alatt nem végez tervezett áramszünettel járó munkákat az E.ON

    2025-12-05

    A hozzászólások le vannak zárva.

    Richter Gedeon Nyrt.
    Styevola és Fia Kft.
    Copyright © 2025. Designed by ThemeSphere.
    • Dorogi-medencéről
    • Kezdőlap
    • Impresszum
    • Médiaajánló
    • Adatvédelmi tájékoztató

    Írja be a keresendő szót és nyomja meg az Enter billentyűt. Mégsem: Esc.

    Kedves Felhasználó! Tájékoztatjuk, hogy a hírportál felhasználói élményének fokozása érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával Ön a tájékoztatásunkat, illetve az adatvédelmi tájékoztatónkat tudomásul veszi.Elfogadom Elutasítom Bővebben
    Adatvédelmi tájékoztató

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Non-necessary
    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
    SAVE & ACCEPT