Megújulnak a jegykiadó automaták a 2-es vasútvonalon is

Megújulnak a jegykiadó automaták a 2-es vasútvonalon is

Hírek Comments Off 100

Sok bosszúságot okoztak a MÁV jegykiadó automatái, ezért 375 új, a korábbiaknál strapabíróbb, korszerűbb jegykiadó automaták beszerzését és az online jegyvásárlási lehetőségek megújulását jelentették be január 27-én, kedden.

A MÁV-START 2020-ban 375 új automatát üzemel be a budapesti főpályaudvarokon és az elővárosi állomásokon, megállóhelyeken. Száz készülék kizárólag bankkártyás, míg 275 vegyes, kártyás és készpénzes fizetésre is alkalmas lesz. A korábbiaknál strapabíróbb, korszerűbb, a jegyvásárlás és az utastájékoztatás szétválasztása érdekében kétmonitoros, új berendezések üzembeállítása mellett kiemelten fontos, hogy a vasúttársaság a meglévő 178 automatát is fejleszti. Az elővárosból leszerelt eszközök jelentős módosítás és karbantartás után, új helyszíneken, jellemzően a nagy utasforgalmú vidéki állomásokon és megyeszékhelyeken, valamint a balatoni vonalakon szolgálják majd az utasok kényelmét. Az új automaták beszerzéséről szóló szerződés 2020. január 30-án lép hatályba. A beszerzés összköltsége az eszközökkel és kiegészítő költségekkel együtt 4,6 milliárd forint, amit saját forrásból finanszíroz a MÁV-START.

Megkerestük a MÁV-ot, hogy a 2-es vasútvonalon hány új készülékre kell számítani. A MÁV Kommunikációs Igazgatósága elmondta, hogy a Budapest Nyugati pályaudvaron összesen 27 automata lesz, 14 készpénzes és bankkártyás fizetésre is alkalmas, illetve 13 csak bankkártyás fizetésre alkalmas új készülékéket telepítenek. A 2-es vonalon ezeken kívül 25 új automata telepítését tervezik, minden állomásra és megállóhelyre 1-1 készpénzes és bankkártyás fizetésre is alkalmas készülék kerül, kivéve Aquincumot és Esztergomot, ahol összesen 3-3 – ebből 2-2 készpénzes és bankkártyás fizetésre is alkalmas, továbbá 1-1 csak bankkártyás fizetésre alkalmas – automatát telepítenek.

Dr. Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója a sajtótájékoztatón elmondta: „Napjainkban a jegyek 60 százalékát jegypénztárban, 40 százalékát online felületen, MÁV applikáción keresztül illetve jegyautomatákból veszik utasaink. A MÁV vonalon jelenleg 178 automatát üzemeltetünk, ezt a számot megtriplázzuk év végére. Az új automaták próbaüzeme 2020. március végén megkezdődik a Keleti és a Nyugati pályaudvaron. A sorozatgyártás a próbaüzem tapasztalatait is figyelembe 2020 nyár elején indul, hetente 15 új automatát helyezünk üzembe. A telepítés év végére befejeződik be. webes jegyvásárlói és utastájékoztatási felület, az ELVIRA 2020-ban teljesen megújul, mind a felhasználói felület tekintetében, mind működésében.”

Kerékgyártó József, a MÁV-START vezérigazgatója kifejtette: „Jelenleg működő 178 jegyautomata rendelkezésre állása meghaladja a 90 százalékot, de a cél az arány további javítása.” Mint mondta: „Az új, modernebb berendezések távfelügyeleti rendszerrel rendelkeznek, vandálbiztosak, antigraffiti-bevonattal rendelkeznek, és időjárásállóak is, továbbá 28 esőbeállót is telepítenek a készülékekhez.” Hozzátette: „Az automaták a kezelőfelület mellett egy további képernyőt is tartalmaznak, amelyen információkat, reklámokat, illetve havaria helyzeti közleményeket is megjelentetnek majd. A berendezések rendelkeznek vonalkód-leolvasóval is, így akár a megvásárolt bérlet utáni számlát is ki lehet nyomtatni.”

Megújul az ELVIRA

2015-től kezdte el a MÁV-START az értékesítési rendszerének modernizálását, melynek révén egy központi háttérrendszer szolgálja majd ki az összes jegyértékesítési felületet. Ezen a központi rendszeren keresztül működnek már az állomási pénztárak, a postai vasúti jegyvásárlói modulok, a partneri pénztárak (pl.: utazási irodák vagy a BKK-nál lévő vasúti pénztárak), a vonatfedélzeti értékesítés és a MÁV applikáció is. A tervek szerint a MÁV-START idén ebbe a jegyértékesítő rendszerbe bevonja a jegykiadó automatákat és az online webáruházat is. Ennek részeként 2020 első félévének végére, béta üzemben, a MÁV weboldalán lehetőség lesz egy teljesen megújult felületen a belföldi jegyvásárlásra. A pilot jellegű működés célja, hogy több ezer felhasználó visszajelzéseit feldolgozva a kezdeti hibákat, módosításokat gyorsan végrehajthassák a fejlesztők.

A belföldi jegyek vásárlását követően a webáruház kibővül a nemzetközi jegyek vásárlási lehetőségével, majd a bérletvásárlással is. A központi rendszer biztosítja, hogy a MÁV applikációba és az új webes megoldásba azonos regisztrációval lehet belépni. Az átjárhatóságot fokozatosan bővíti ki a MÁV-START a két rendszer között az elérhető funkciók területén is, így például a tervek szerint a MÁV applikációból is megkapják a vásárlók majd pdf formában a jegyet, illetve fordítva is, a webáruházban vásárolt jegy is betöltődik a regisztrált felhasználó fiókjába az applikációban.

MÁV app

Az időigényesebb pénztári jegyvásárlással szemben, a jegykiadó automaták gyors jegyváltási megoldása mellett egyre népszerűbb a MÁV app is, melynek regisztrált felhasználói száma napjainkban már meghaladta a 277 ezret. A mobilalkalmazáson keresztül vásárolt jegyek száma az elmúlt egy évben négyszeresére emelkedett: az app segítségével 2018-ban „még csak” 880 ezer jegyet vásároltak, míg 2019-ben már 4,6 milliót; 2019 végére már tartósan, azaz három egymást követő hónapban meghaladta a félmilliót. Sőt, az év első bérletvásárlási hulláma felülmúlta a várakozásokat, januárban 20 nap alatt több bérletet vásároltak a MÁV alkalmazás segítségével, mint egész decemberben.

további fejlesztéseknek köszönhetően, február közepétől már az iOS rendszerrel rendelkezők is tudnak majd bérletet vásárolni. A MÁV-START eltökélt a további fejlesztések mellett, például, hogy a menetrend szerinti indulási idejénél később is megváltható legyen a menetjegy azokra a vonatokra, amelyek a menetrendtől később indulnak. A fejlesztések között szerepel, hogy nem kell majd külön regisztráció az internetes jegyvásárlási felülethez és a MÁV applikációhoz – ezeket egységesíti a vasúttársaság, valamint tovább fejlődnek az alkalmazáson belüli utastájékoztatási funkciók is. Emellett fontos fejlesztési irányvonal a nemzetközi menetjegyváltás lehetősége is, amelyre elsőként a Budapest–Bécs viszonylaton számíthatnak az utasok.

Ezek a kényelmes és gyors megoldások az utasok megelégedésén felül a vasúttársaság pénztáraiban fáradhatatlanul dolgozó több ezer kollégának is könnyebbséget jelentenek.

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság

Facebook hozzászólások
(C) 2017-2020 dorogimedence.hu - Dorogi hírek

Keresés

Írja be a keresendő kifejezést

Back to Top